مسعود اندرابی، سرپرست ریاست امنیت ملی شد

دفتر ریاست جمهوری اعلام کرده که جنرال مسعود اندرابی، به عنوان سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی به جای رحمت الله نبیل، معرفی شده است.

12360368_1024384727623717_9066157463202716705_n

در خبرنامه ارگ آمده که آقای اندرابی، معاون عملیاتی اداره امنیت ملی از امروز (جمعه) به عنوان سرپرست این اداره کار خواهد کرد.

او جایگزین رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان شده است که روز گذشته از مقامش استعفا کرد.

داکتر عبدالله، رییس اجرایی دولت در مراسم معرفی آقای اندرابی گفت، در شرایط کنونی پذیرفتن استعفا نبیل کار آسانی نبود.

عبدالله با ابراز قدردانی از کارکردهای رحمت الله نبیل گفت که در حال حاضر سرپرست امنیت ملی مسعود اندرابی است.

آقای نبیل با ارسال نامه‌ای به محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، دلیل کناره‌گیری خود را “مکدر بودن فضای اعتماد کاری و فشارهای بی‌حد و حصر” او بر خود عنوان کرده بود.

آقای نبیل در این نامه گفته بود: “متاسفانه در جریان چند ماه گذشته بر علاوه اینکه با بعضی پالیسی‌ها (سیاست‌ها) هم‌نظر نبودم، شرایط طوری بر من تحمیل شد که زمینه کار برایم محدود گردید.”

در ماه‌های اخیر اخبار تاییدنشده‌ای از اینکه مقام‌های پاکستان از رئیس جمهوری افغانستان خواسته‌اند آقای نبیل را برکنار کند، منتشر شده بود.

دولت افغانستان این اخبار را رد کرده است.

امروز نیز آقای غنی در یک نشست خبری در کابل گفت که رییس جمهوری و تیمش به این دلیل انتخاب نشده‌اند که “گردن خود را در مقابل دیگران خم کند.”

زندگی نامه اندرابی

محمد مسعود انداربی از دو سال پیش به عنوان معاون عملیاتی این ریاست کار کرده‌ است. او دانش‌آموخته رشته مدیریت فناوری معلوماتی است.

آقای انداربی برای مدت هفت سال در دفتر توسعه سازمان ملل کار کرده‌است.

در کنار زبانهای ملی افغانستان او به زبان عربی، اردو و انگلیسی صحبت می‌کند.

آقای اندرابی متولد ولسوالی اندراب ولایت بغلان در شمال افغانستان است.

او ازدواج کرده و دارای دو دختر و یک پسر است.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. نبایدما خوش باور به وعده های پاکستان امریکا و چین باشیم پاکستان چهل سال است پیهم دروغ به افغانستان میگوید چرا پرویز مشرف اقرار کرد گفت استخبارات ما تروریستان تربیه وبه افغانستانبخاطر بمب گذاری روان می کردیمامریکا و ناتو کاملا اقف هستند اما هیچ عملی با و جودیه پیمان امنتی با ایشان امضا شده در حقیقت یک کاغذ باطله است هیچ کشور عکس العمل در مقابل خیانت ها و مداخله پاکستان از خود نشان نمیدهند جای هیچ سوال در خیانت و تعهد پاکستان نیست. باید دولت و مردم افغانستان درین مدت دوست راستکار و دو رویه خود را بدررستی شناخته باشد

    امریکا هم دوست صادق و راستکار به افغانستان نیست اگر پاکستان چهل سال به افغانستان خیانت کرده دروغ گفته امریکا پانزده سال هم به افغانستان دروغ گفته صادق و راستگار دوست قابل اعتماد نیست در مدت پانزده سال قوای هواهی و زمینی مارا قسمیکه یک کشور ضرورت دارد نساخت طیارات جنگی و دافع هوا قطعا نداریم کشور ما را مانند قبر ملا نصرالدین ساخته یک طرف آن قفل است سه طرف بروی رفت و آمد همه تروریست ها باز است هر کس از هر طرف داخل کشور شودکسی خبر نیست اگر امریکا صادقانه کمک میکرد که نکرد کشور ما یک نیروی هواهی مدرن و دافع هواهی قوی میداشت کشور ما در چنین حالت قرار نمیداشت صرف نیرو های غیور سر بکف امنیتی کشور با ریختاندن خون خود از وجب وجب خاک دفاع مردانه کردند حقیقتا قابل افتخار هر افغان با شهامت و با ناموس است چین هم تا حال چندین قرار داد را به افغانستان امضا کرده بعدتر شانه خالی کرد مانند مس عینک و تکمیل راه ابریشم بعدأ یک جانبه قرارداد و پروتوکول را فسخ کرد امریکا از دید عینک پاکستان با مابرخورد میکند این نوع دوستی نیمبند بدرد افغانستان نمیخورد دوست راست صادق به افغانستان دولت هند است کمک های صادقانه مثمر در بخش تعلیم تربیه افراد ملکی و نظامی و ساختمان زیر بنایی همه عرصه طرف یاز کشورانجام دادند حقیقتأ دوست قابل افتخار افغانستان است. حاجی صبور