بر اثر انفجار بمب کنار جاده لوی څارنوال سازمان تحقیقات جنایی پاکستان کشته و 11 تن زخمی شدند

مقام های پلیس پاکستان اعلام کردند که بر اثر انفجار بمب در شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان، سه افسر پلیس از جمله  لوی سارنوال ˈسازمان تحقیقات جناییˈ پاکستان کشته و 11 تن زخمی شدند.

به گزارش افق، مقام های پلیس کراچی در گفت وگو با خبرنگاران افزودند: بمب کنار سرک در منطقه ˈعیسی نگریˈ این شهر,موتر نیروهای امنیتی و اعضای سازمان تحقیقات جنایی پاکستان (CID) را مورد هدف قرار داد.

به گفته این مقام ها، ˈچودری اسلمˈ لوی سارنوال سازمان تحقیقات جنایی پاکستان بهمراه دو افسر ارشد این نهاد امنیتی در این انفجار تروریستی کشته و 11 تن دیگر از نیروهای پلیس نیز بشدت زخمی شدند.

به گزارش منابع خبری پاکستان، گروه تحریک طالبان (موسوم به تی تی پی) مسوولیت حمله مرگبار امروز در شهر کراچی که هدف آن ترور چودری اسلم بود را بر عهده گرفت.

ˈسجاد مهمندˈ رییس شاخه تحریک طالبان پاکستان در ˈمنطقه قبیله ای مهمندˈ (در شمال غرب این کشور) در تماس با رسانه های محلی گفت: عناصر طالبان عملیات موفقیت آمیزی علیه افسران پلیس انجام داده و انتقام بسیاری از سرکرده های مقتول طالبان را گرفتند.

وی مدعی شد که چودری اسلم در شکنجه و مرگ دهها نفر از اعضای زندانی تحریک طالبان پاکستان نقش داشته و مقصر بوده است.

تروریست ها در گذشته نیز سه حمله مرگبار علیه چودری اسلم در مناطق مختلف شهر کراچی انجام داده بودند اما این حملات نافرجام مانده بود.

ˈممنون حسینˈ رییس جمهوری، ˈنواز شریفˈ نخست وزیر، آصف علی زرداری رییس جمهوری سابق، سید قائم علی شاه سروزیر ایالت سند، عشرت العباد خان ولسوال این ایالت و بسیاری از شخصیت های سیاسی پاکستان حمله تروریستی به نیروهای پلیس شهر کراچی و ترورلوی سارنوال سازمان تحقیقات جنایی این کشور را بشدت محکوم کردند.

مطالب مرتبط