رحمت الله نبیل از پست ریاست امنیت ملی افغانستان استعفا کرد

رییس عمومی امنیت ملی در استعفا نامه‌ای خویش که به عنوانی ریاست جمهوری فرستاده از دست آوری‌های دولت در طول چهارده سال گذشته یاد کرده است و از خدمات خودش در ریاست امنیت ملی نیز یاد آورشده است.

آقای نبیل گفته است از یک و نیم‌دهه که در بخش امنیت در دولت کارکرده افتخار می‌کند و در این مدت تلاش متعهدانه کرده که مصدر خدمت گزاری گردد.

او نتیجه کار و دست آورهایش در امنیت ملی را از زبان اشرف غنی رییس جمهور افغانستان هنگامی که از اداره امنیت بازدید کرده و در کتاب مشاهدات نوشته « امنیت ملی در سه سال کاری توانسته خود را از قرن بیست به قرن بیست و یک رسانده است» یاد آوری کرده است.

10906219_780100782026137_37037272120084085_n

آقای نبیل در متن استعفامه‌اش از اعتماد رییس جمهور که او را به عنوان کاندیدای دوباره پست ریاست عمومی امنیت‌ملی معرفی کرده بود تشکر نموده است. اما به دلیل استغفایش را اختلاف نظر با سیاست‌های اخیر دولت و مخالف خود رییس جمهور یادآوری کرده است و خطاب به رییس جمهور چنین نوشته است.

«متاسفانه درجریان چندماه گذشته برعلاوه این‌که با بعضی از پالیسی‌ها همنظر نبودم شرایط بالایم طوری تحمیل گردید که زمینه‌های کار برایم محدود گردید و فضای اعتماد کاری به دلایل مختلف آنقدر مکدر گردید که منجر به فشارهای بی‌حد و حصر شما و همچنان مطالبه متواتر شما به طور شفاهی در زمینه کناره گیری‌ام از این پست گردید. این همه سبب شدند که نتوانم بیش از این به خدمت گزاری‌ام دراین پست ادامه بدهم. لذا از مقام محترم  ریاست جمهوری تقاضا می‌نمایم ، تا استعفای این جانب را بپذیرید.

از آنجایی که نزدیک به یک و نیم دهه عهده دار سمت‌های امنیتی بوده‌ام توقع دارم که حکومت در زمنیه تامین امنیت خودم و خانواده‌ام توجه مبذول بدارد».

مطالب مرتبط