ابراز نارضایتی رحمت الله نبیل از سیاست اشرف غنی و حیله‌گرایی پاکستان

رحمت الله نبیل رییس عمومی امنیت ملی از گفته‌های نخست وزیر پاکستان و ضمنی از سیاست‌های اشرف غنی در مورد پاکستان در صفحه‌ای فیسبوک خویش ابراز ناراضایتی کرده است.

10906219_780100782026137_37037272120084085_n

محمد اشرف غنی دیروز در کنفرانس قلب آسیا شرکت کرد و در آنجا با رهبران پاکستان در مورد ادامه گفتگوهای صلح نیز صحبت نمود. نواز شریف نخست وزیر پاکستان در کنفرانس قلب آسیا در اسلام آباد گفت « دشمن افغانستان دشمن پاکستان».

آقای نبیل این گفته‌های نوازشریف را نشانه‌ای از نیرنگ مقام‌های پاکستان دانسته و نوشته است «همان لحظه‌يى كه نواز شريف در كنفرانس امروز يك بار ديگر اعلان كرد كه دشمن افغانستان دشمن پاكستان است! همزمان در همان لحظه هموطنان بيگناه ما در فاميلى‌هاى ميدان هوايي قندهار و ولسوالى خانشين هلمند و تخار و بدخشان و و به شهادت مي‌رسيدند و ذبح مي‌شدند و كم از كم يك هزار ليتر خون هموطنان بيگناه ما كه به يقين معادل رنگ سرخ همان قالينى است كه ما بالايش قدم هاى ( كت واك) گذاشتيم بودند!».

همچنان آقای نبیل از بازی‌های پاکستان در مورد صلح در افغانستان و حمایت از طالبان نیز در نوشته‌اش انتقاد کرده است و اشاره به حمایت پاکستان از رهبران طالبان نموده و گفته است. «در حالي‌كه ملا فضل الله از ماه‌ها و سال‌ها در پاكستان و مهمانخانه‌هاى اى اس اى در پاكستان به سر مي‌برد و جز پروژه‌هاى آى اس آى است. در حالي‌كه همان لحظه اختر منصور در منطقه باى پاس كويته با داشتن محافظين اى اس اى، مصروف نقشه كشيدن و پلان گذارى‌هاى بعدى جهت كشتارهاى بيشتر در افغانستان به حضور داشت كرنيل رانا به اسم مستعار رباني بود! و سراج الدين حقانى (خليفه صاحب) در مراسم ختنه سورى تروريست (دشمن افغانستان!!!) يعنى پسرتازه تولد شده از خانم سومى‌اش در حيات آباد پشاور پاكستان ( دوست افغانستان) در محفل با شان و شوكت نه چندان متفاوت از [سالن] صالون هاى طلائي و زمردى و لاجوردى و مرمرى و هيروينى و سمارت سيتى و و و ما اشتراك داشت».

 آقای نبیل به با این سوال که چه باعث شده است که تاریخ پنج هزارساله افغانستان در برابر تاریخ 60 ساله پاکستان به زانو در آمده است؟ از سیاست اشرف غنی در مورد پاکستان انتقاد کرده است.

 این سوال  می‌تواند اشاره‌‌یی باشد به گفته‌های محمد اشرف غنی که در سخنرانی هایش تاکید و افتخار به تاریخ 5000 هزارساله افغانستان می‌نماید.

رییس عموم امنیت ملی افغانستان بخاطری از سیاست حیله‌گرایی پاکستان رنجیده با به گفته خودش شیشه دل اش زیر سنگ آمده که سردمداران پاکستانی شعار داده اند که از طالبان حمایت نمی‌کنند و دشمن افغانستان را دشمن شان خوانده اند. اما آن‌گونه که رییس امنیت ملی هم اشاره کرده هرگز این شعارهای پاکستان تحقق عملی نیافته است.

 

مطالب مرتبط

comments s

  1. این وکیل سمیع الله صمیم سرباز ملی را لت و کوپ کرده این قدر بی حیا است درک ندارد. اگر این سرباز ناموس تو را محافظت نکند روز دیگر پنجابی ها به خانمت دسته جمعی تجاوز میکند بیغیرت وکیل صمیم نیرو های امنیتی با ریختن خون خود از وجب وجب خاک حفاظت کرد پنجابی آخرین زور خود را زدند هیچ دست آورد نداشتند. جاسوس های بیغیرت معامله گر غلام هادر ارگ نشسته مزدور پنجابی ها هستند ملت شریف بیدار باشند وکیل بیغیرت زورت را به پولیس نشان میدهی ناموست را از تعرض پنجابی ها نگاه میکند. حاجی صبور

  2. به خاطر صداقت در عمل پاکستان بسیار بسیار مشکل است باور کردگذشته از آن ما هم مسولیت داریم اجینت های شناخته شده پنجابی حنیف اتمر و زاخیل وال معامله گر در پهلو غنی نشسته گردانده اصلی روند به نفع پنجابی هاست متاسفانه در راس وزارت خارجه نفری مسلکی سابقه دار فصیح زبان کار گشته با تجربه ما هم نداریم وزیر خارجه ما به اصطلاح عوام از دهنش بوی شیر میاید داکتر اسپنتا بهترین شخصیت است باید از تنظیم بازی بگذرید شخص با تجربه صادق و وارد به مسایل ملی و بین المللی است باید به خاطر منافع افعانستان درین سمت گذاشته شود دولت وحدت ملی بالای منافع ملت به شکل تنظیمی برخورد میکنندملت را گرو گرفته نتیجه مطلوب بدست نمی آید تاثیرات منفی در دفاع از منافع افغانستان بصورت مستقیم میگذارد. بیش از سه دهه زمامداران و نظامی های پاکستان به کرات به افغانستان و جهان مکرر دروغ گفته اند باید به خاطر صداقت خود پاکستان به حضور داشت نماینده امریکا و چین و هندو سازمان ملل متحد رسمأ تعهد کند به افغانستان صادقانه مانند یک همسایه خوب کار میکنم در امورات داخلی افغانستان هیچ نوع مداخله نمیکنم گروپ های تروریست طالبان در پاکستان ترین و تربیه و تجهیز میشدند سپس به خاطر تخریب کاری روان میشد کمپ ها و مراکز شان مانند شبکه حقانی و مولانا فضل الرحمن پدر خوانده فاروق وردک را ببندد و زخمی های شان را در شفاخانه های پاکستان تداوی نکند جلوگیری از افراد گروپ های مذهبی پاکستان بنام جهاد به خاطر بمب تخریب مکتب سرک ومساجد و شفاخانه وغیره اماکن و ترور شخصیت های افغانستان به اشاره استخبارات پاکستان عمل میکردند بصورت قطعی جلوگیری کند و در عمل ثابت نماهید دیگر از صدور تربیه و تجهیز تروریست کاملأ دست بردار شود باید در پهلو امضا نواز شریف رهبر نظامی پاکستان هم امضا کند یک کاپی سند را به نماینده چین امریکا هند و نمایند سازمان ملل محتد تسلیم نماید. درین صورت که چنین سند رسمی دهدو کار های خانگی خود را صادقانه پاکستان انجام دهد میشود پنجاه فیصد به سخنان رهبران پاکستان باور کرد در غیر آن وقت تلف کردن است قطع رابط سیاسی بسیار به نفع افغانستان است به این خوش باوری خود را فریب دادند بغیر پشیمانی تلف وقت بیشتر دیگر چیز نصیب ما نمیشود .حاجی صبور