کابل و تهران، سند همکاری مخابراتی امضا کردند

رسانه‌های ایرانی گزارش داده اند که سند همکاری ایران با افغانستان در 5 کمیته در حوزه ارتباطات با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری این کشور و عبد الرزاق وحیدی وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان به امضا رسید.

n2988945-4679354آقای واحدی، اخیرا در راس هیاتی بلند پایه به تهران سفر کرد و گفته شده که در این سفر با شماری از مقام‌های ایرانی نیز دیدار داشته است.

وزیر مخابرات افغانستان گفته است که روابط ارتباطی میان افغانستان و ولایت یزد ایران گسترش می‌یابد و این ولایت از پتانسیل شرکت‌های قوی در حوزه ارتباطات و تکنولوژ‌ی‌های مرتبط با آن بهره‌مند است.

او تاکید کرد که افغانستان قطعا می تواند تبادل اطلاعات و تجربیات خوبی با متخصصان این ولایت داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی ولایت یزد نیز در دیدار با وحید گفته است که پیشینه ارتباطات یزد و افغانستان به بسیار قبل بر می گردد و با توجه به زیرساخت‌های صنعتی و توان بالای صنعتی در ولایت یزد، زمینه‌های خوبی برای همکاری با افغانستان وجود دارد.

سیدعلی عزالدینی افزود که قطعا می توانیم در بحث زیرساخت و فناوری اطلاعات ارتباطات خود را با افغانستان گسترش دهیم و زمینه ها زیادی برای همکاری در این رابطه وجود دارد.

آقای وحیدی سه شنبه‌ی همین هفته به ایران و سپس به ولایت یزد سفر کرد، او در جمع خبرنگاران و با حضور وزیر اطلاعات ایران گفت که در آینده نزدیک روابط مخابراتی دو کشور گسترش می‌یابد.

هدف از سفر، توسعه روابط دو جانبه بین کشور ایران و افغانستان به ویژه ولایت یزد بود.

مطالب مرتبط