۳۰۰ جریب زمین در کندز، باغستان می‌شود

مسوولان محلی ولایت کندز اعلام کرده است که قرار است در چارچوب کمپاین خزانی نهال شانی، دستکم سه صد جریب زمین در مربوطات این ولایت به باغ تبدیل شود.

RADP-N

محمدنبی رووفی، ریيس زراعت و مالداری کندز گفته است که بیست هزار اصله نهال در این ولایت غرس خواهد شد.

او امروز در مراسم آغاز این کمپاین گفت که این نهال ها در مرکز و ولسوالی‌های علی آباد، خان آباد، چهاردره، قلعه ذال، امام صاحب و دشت ارتش غرس خواهند شد.

این نهال مثمر و غیر مثمر هستند که که به زودی کار غرس آن آغاز خواهد شد.

آقای رووف همچنان افزوده است، زمین هایی که قبلا به باغ تبدیل شده بودند، در حال حاضر از سوی دهقانان و باغبانان محافظت و نگهداری می شوند.

این در حالی است که برخی گزارش ها می رسانند که امروز یک هزار خانواده وسایل شیر دوشی نیز به دست آورده اند.

محمدغلام ملاخیل، مسوول پروژه باغداری و مالداری وزارت زراعت در زون شمالشرق میگويد كه برای هر خانواده یک بسته شیردوشی که شامل سطل، گيلاس، شیرصاف کن، چوکی، دستکش، صابون و غیره میباشند که به هدف استفاده از تولیدات وطنی و عرضه تولیدات وطنی به بازار به خانواده ها توزیع شده است.

ولایت کندز در جریان چند ماه گذشته به شدت اوضاع بد امنیتی را سپری کرده و انتظار می رود که با این اقدام، مردم دوباره به زندگی عادی، دلگرم شوند.

دشت ارچی، خان آباد و قعله ذال از ناامن ترین ساحات کندز به شمال می روند که پس از باز پس گیری شهر کندز، این ساحات تا مدت ها شاهد درگیری بوده اند.

با این حال، ملاخیل افزود که قراراست برای بیش از ۳هزار خانواده در مرکز و چهار ولایت زون شمالشرق این وسایل توزیع شود که در گذشته اين خانواده ها از سوی آنها سروی شده اند که مالدار اند.

خانواده های مالدار نیز این وسایل را برای عرضه شیر صحی به خانواده ها یک گام موثر ميدانند.

مطالب مرتبط