ده‌ها عضو طالبان و داعش در ننگرهار کشته شدند

دفتر مطبوعاتی ولایت ننگرهار با نشر اعلامیه‌ای از کشته شدن ده‌ها عضو طالبان و داعش در این ولایت خبرداده است.

ISIS-affiliates-Afghanistan

در این اعلامیه آمده است در دو رویداد جداگانه 39 عضو طالبان و داعش در ننگرهار کشته شده اند.

به نقل از منبع، در نتیجه حمله هوایی نیروهای دولتی برمواضع طالبان در ولسوالی خوگیانی 23 طالب مسلح  به شمول یک فرمانده این گروه کشته شده اند.

در رویداد دیگر میان افراد داعش و طالبان در ولسوالی چپرهار درگیری روی داده و براثر آن 16 نفر از دو طرف کشته شده  که 11 نفرش از گروه طالبان بوده که یک ولسوال خودخوانده این گروه هم در جمع آن شامل می‌باشد و 9 نفر دیگر از افراد داعش هستند.

از یک سال گذشته به این طرف افرادی که خود را وابسته به داعش معرفی می‌کنند در ننگرهار جابجا شده و فعالیت‌های را به نفع داعش انجام می‌دهند و در مواردی دست به کشتن افراد ملکی زنده اند. همچنان تاکنون بارها گزارش‌های در مورد درگیری میان طالبان و افراد منسوب به داعش در ننگرهار به نشر رسیده است.

چندماه پیش مردم مشرقی از فعالیت افراد داعش در ولایت‌های شان ابراز نگرانی کردند. ظاهرقدیر معاون مجلس نمایندگان که از ننگرهار می‌باشد چهارماه پیش در مجلس نمایندگان از فعالیت داعش در ولایت‌اش هشدار داد و گفت اگر جلو فعالیت‌های این  گروه در ننگرهار گرفته نشود خطرجدی را برای کل افغانستان به وجود می‌آورد و به دنبال آن در ننگرهار رفت که نیرویی را تشکیل دهد که با داعش بجنگد.

اما ظاهرا دولت بخاطری که اعلام کرده با مسلح سازی غیر مسوول مخالف است با آقای قدیر همکاری نکرد و او یک ماه پیش در مجلس نمایندگان ابراز کرد که افرادی از درون حکومت با افراد داعش همکاری دارند.

مطالب مرتبط