میدان هوایی ولسوالی جاغوری با حضور جنرال مراد افتتاح شد

امروز سه شنبه 17 قوس  جنرال مراد علی مراد معاون لوی درستیز وزارت دفاع ملی، محمد امان حمیم والی غزنی، رییس اپراسیون وزارت داخله و اسدالله شجاع آمر امنیت ولایت غزنی به ولسوالی جاغوری برای بررسی اوضاع امنیتی و افتتاح میدان هوایی این ولسوالی، سفر کردند.

12341590_959724610759719_8502075385187357483_n

به گفته خادم حسین احمدی خبرنگار رادیو جاغوری میدان هوایی جاغوری با حضور این مقام‌های دولتی  با قطع نوار به گونه‌ای رسمی افتتاح شد.

کار آماده سازی میدان هوایی جاغوری از چند سال پیش توسط وزارت ترانسپورت آغاز شده بود

اکنون این میدان، آماده پروازه‌های هواپیماهای کوچک گردیده است.

هرچند به گفته خبرنگار رادیو جاغوری این میدان پخته کار نشده است اما  ظفرشریف ولسوال جاعوری و مقام‌های مسوول دیگرامروز در مراسم افتتاح آن گفته است برای پخته سازی آن تلاش‌ها جریان دارد و تا سال آینده با تامین بودجه از طرف دولت و یا کدام نهاد دیگر کارپخته سازی آن راه اندازی خواهدشد.

قرار است نمایندگان شرکت‌های هوایی به جاغوری سفر نمایند و امکان پرواز و انتقال مسافران را از این میدان هوایی مورد بررسی قرار دهند.

ولسوالی جاغوری از پرجمعیت ترین ولسوالی در سطح کشور است، روزانه صدها مسافر از آن به طرف کابل ، قندهار ولایت‌های دیگر مسافرت می نمایند. بخاطری که راه‌های ارتباطی این ولسوالی در تحت کنترول طالبان قرار دارد. در طول چهارده سال گذشته ده‌ها باشنده این ولسوالی، توسط طالبان کشته شده اند.

آخرین مورد آن سربریده شده هفت باشنده آن می باشد که در هنگام سفر به طرف قندهار از ولسوالی گیلان غزنی توسط افراد مسلح گروگان گرفته شدند و بعد در ولایت زابل توسط توسط طالبان همکار با داعش سربریده شدند.

افتتاح میدان هوایی جاغوری  و به پرواز درآمدن هواپیماهای مسافربری دراین ولسوالی کمک می‌کند کارمندان دولتی و کسانی که خطر برای شان وجود داشته باشد از طریق هوایی مسافرت مصئون نمایند.

12341200_1017881794900455_3629266390948856538_n

جنرال مراد و مقام‌های همراهش پس از افتتاح میدان هوایی جاغوری برای بررسی مسایل امنیتی به طرف جنوب جاغوری در منطقه حوتقول و انگوری نیز رفتند تا عوامل ناامنی در جاغوری و راه‌های تامین امنیت در آن قسمت این ولسوالی را که  با ولسوالی گیلان هم مرز بوده و ولسوالی گیلان درتحت کنترول طالبان قرار دارد را مورد بررسی قرار دهد.

پس از سربریده شدن هفت باشنده جاغوری که در ولایت زابل که پیکرهای آنها برای اعتراض علیه گروگان گیری به کابل آورده شدند و تظاهرات گسترده برای دادخواهی از خون آنها در بیستم عقرب در مقابل ارگ ریاست جمهوری برگزار شد. اشرف غنی  رییس جمهور وعده داده بود که برای تامین امنیت راه‌های ولسوالی‌های ناامن ولایت غزنی پوسته‌های امنیتی ایجاد می‌کند.

 تاکنوند ده پوسته امنیتی توسط پولیس محلی در مسیر راه جاغوری و قره باغ از طرف دولت ایجاد شده است.

قرار است پوسته‌های دیگر امنیتی نیز در مسیرراه گیلان ـ جاغوری ولسوالی‌های ناامن  دیگر این ولایت راه اندازی گردد.

مطالب مرتبط