پس از حمله‌ی کالیفرنیا، امریکا سیستم هشدار دهی جدید نصب می‌کند

مسوولان امنیتی امریکا اعلام کرده اند که به منظور جلوگیری از نفوذ ترویستان و حملات تروریستی، قرار است سیستم‌های هشدار دهنده‌ی جدید نصب شود.
Security System Suppliers Washington DC
Security System Suppliers Washington DC

جه جانسن، وزیر امنیت داخلی امریکا گفته است که آنها به یک مرحله جدید در تهدید داخلی دهشت افگنی در ایالات متحده داخل شده اند.

به نقل از صدای امریکا، او دیروز در واشنگتن گفت که سیستم فعلی هشدار دهنده بروز رسانی می‎‌شود و سیستم جدید در سراسر شهر واشنگتن نصب خواهد شد.

این تدابیر پس از آن گرفته شده که یک زن و شوهر به نام های سید فاروق و تفشین ملک، ١۴ تن را در سان برناردینوی کالیفورنیا به مرمی بستند و کاخ سفید آنرا تروریستی اعلام کرده است.

اخیراً گزارش‌های دیگری در برخی رسانه‌ها منتشر شده که این زوج از ماه‌ها قبل آموزش تیر اندازی دیده بودند.

بی بی سی گزارش داده که این زوج تا چند روز قبل از حمله نیز آموزش‌های تیر اندازی را دیدند و آشنایی کامل با سلاح را داشته اند.

با این حال، وزیر امنیت داخلی امریکا گفته است که حتا اگر استخبارات قابل اعتبار در مورد فعالیت‌های توطیه‌یی وجود داشته باشد، هنوز هم خطر و تهدید وجود خواهد داشت.

او هشدار داد که هنوز هم احتمال حملات ترویستی وجود دارد که عاملان آن هنوز شناسایی نشده است.

در پی حملات اخیر، به نیویارک و واشنگتن در سال ٢٠٠١ سیستم هشدار دهی با استفاده از رنگ ها معرفی شد.

بعد از ده سال این سیستم به مشوره دهی درجه بندی شده مبدل گردید.

جانسن گفت که سیستم مشوره دهی ملی دهشت افگنی یا NTAS کفایت نمی کند، و نه هم تا حال از آن استفاده شده است زیرا این سیستم وابسته به تهدید مشخص یا تهدید ها به کشور می باشد.

مطالب مرتبط