وزارت مخابرات : 580 کارمند دولتی در بخش امنیت معلومات آموزش می‌یابند

 وزارت مخابرات در خبرنامه‌ای نوشته است، 580 کارمند دولتی که در بخش تکنالوژی معلوماتی در وزارت خانه‌ها کار می‌کننذ ذر گارگاه های آموزشی در مورد امنیت معلومات و جلوگیر از حملات سایبری آموزش داده می‌یابند.

مخابرات

انجنیر بریالی حسام معین تخنیکی وزارت مخابرات در کنفرانس خبری در مورد راه اندازی این برنامه های آموزشی گفته است «برنامه‌ای آموزشی که امروز ما از آن صحبت می‌کنیم به منظور زمینه سازی بهتر حکومت داری الکترونیک، برای کارمندان ادارات دولتی به ویژه کارمندان بخش تکنالوژی معلوماتی ادارات روی دست گرفته شده است».

به گفته او با اجرایی این برنامه‌های آموزشی توانمندی تخنیکی کارمندان و رییس‌های ادارت دولتی تقویت می‌یابد و کارمندانی که این آموزش‌ها را سپری کنند، آشنایی‌شان با حکومتداری الکترونیکی افزایش می‌یابد.

کارگاه آموزشی را که وزارت مخابرات در زمنیه‌ای آموزش امنیت اطلاعات و جلوگیری از حملات سایبری برای کارمندان دولتی برگزاری می‌کند، هزینه‌ای آن را اداره انکشافی ایالات متحده (USAID) می‌پردازد و باهمکاری شرکت‌های به نام INTERNET WORK PATH  و  HUAWEI آن پیش برده می‌شود. این برنامه تا سال 2017 ادامه دارد و هزینه اجرای آن  580 میلیون دالر پیش بینی شده است.

مطالب مرتبط