اشرف غنی: صلح در افغانستان بر احترام به حقوق زنان استوار می‌گردد

رییس جمهور در مراسم فراغت 400 تن از دختران و زنان پولیس که دوره شش ماهه آموزش شان را در ترکیه سپری کرده  و به کابل آمده اند، سخنرانی کرد و گفت دولت در روند گفتگوهای صلح حقوق زنان را اساس قرار می‌دهد و از آن دفاع می‌نماید.

gani

رییس جمهور در این محفل گفت خانواده‌های که اعتماد کرده دختران شان را شامل پولیس ساخته اند، ملت افغانستان را مدیون خویش ساخته اند و باید تمامی خانواده‌ها الگوی آنها را ادامه دهند.

رییس جمهور این دختران و زنان را که شامل پولیس شده اند را اطمینان داد که به وزیرداخله دستور می‌دهند که در مورد فراهم سازی وظیفه مناسب و امنیت شغلی شان دقت کرده و درست عمل کند و گفت هر یک از این دختران، دختر خودم هستند من و بانوی اول مسوول اصلی حمایت آنها هستیم.

رییس جمهور از  ایالات متحده، ترکیه و ناتو به عنوان تمویل کنندگان آموزش این نیروهای پولیس یاد کرد و از حمایت شان تشکر نمود.

او در ضمن قدردانی از دختران پولیس، به آنها توصیه کرد که در جریان وظیفه‌ای شان دفاع از عدالت و رسیدگی به رنج مردم را فراموش نکنند و ممثل واقعی امنیت و تامین عدالت برای تمامی شهروندان کشور گردند و خطاب به این زنان پولیس گفت صلح در افغانستان بر احترام به حقوق زنان استوار می‌گردد.

مطالب مرتبط