خلیل‌زاد: پاکستان زایشگاه گروه‌های هراس‌افگن است

زلمی خلیل‌زاد، سفیر پیشین امریکا در افغانستان گفته است که پاکستان مولد گروه‌های هراس افگنی است و در گذشته این موضوع ثابت شده است.
Zalmay Khalilzad, former U.S. ambassador to Afghanistan, Iraq and the United Nations, leads a panel discussion on Afghanistan at the Conservative Political Action conference (CPAC) in Washington, February 12, 2011. REUTERS/Jonathan Ernst (UNITED STATES - Tags: POLITICS)
Zalmay Khalilzad, former U.S. ambassador to Afghanistan, Iraq and the United Nations, leads a panel discussion on Afghanistan at the Conservative Political Action conference (CPAC) in Washington, February 12, 2011. REUTERS/Jonathan Ernst (UNITED STATES – Tags: POLITICS)

او تاکید کرده که پاکستان پیوسته از طالبان، شبکه‌ی حقانی و دیگر گروه‌های تروریستی پشتیانی کرد و به خاک خود آنان را پناه داده است.

این افغانی امریکا‌‎الاصل گفته است که در ارزیابی‌های سفرش به کابل مشکلات و دست آوردهای یک سال گذشته حکومت را به بررسی گرفته است.

آقای خلیل‌زاد همچنان گفته که این موضوع ثابت می‌کند که سیستم و کار شیوه‌ی منظم در سیستم حکومت وجود ندارد و امیدوار هستیم که این اشتباهات مثل گذشته و کندز تکرار نشود.

آقای خلیل زاد با اشاره به تلاش‌های حکومت افغانستان برای جلب کمک‌های نظامی کشورهای منطقه افزود که حکومت باید پیش از مطرح کردن این درخواست فرصت‌ها و زمینه‌های عملی آن را در نظر بگیرد.

سفیر پیشین امریکا در افغانستان ادامه داد: “در این شکی نیست که بدون کمک پاکستان و همکاری این کشور این گروه‌ها به نحوی که فعالیت می‌کنند و خطری را که به وجود آوردند برای افغانستان نمی‌بود.

پاکستان مرکز و یا پایتخت این گروه‌ها است؛ چه از طالب بگوییم و چه از حقانی.در این شکی نیست که حتی در مجلسی که با طالبان صورت گرفت که در آن نماینده گان طالبان، شبکه حقانی هم حضور داشتند و جنرالان پاکستانی در کنار آنان نشسته بودند”.

خلیل زاد گفت: “در قسمت گروه داعش روشنی وجود ندارد که بیشتر کدام کشور این گروه را کمک می‌کند مثلی که در بخش گروه طالبان و شبکه حقانی می توان به اطمینان گفت که پاکستان است.”

وی بر ایجاد شفافیت بیشتر در حکومت تأکید کرد و گفت که راهبرد تازه بارک اوباما خوش‌بینی‌های زیادی در بخش مبارزه با هراس افگنی در افغانستان ایجاد کرده است و وجود ۱۰هزار سرباز امریکایی در این کشور میتواند تا روند تجهیز و آموزش نیروهای افغان را سرعت دهد.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. ملا منصور کشته شده ویدو که نمایش داده شد توسط استخبارات پاکستان توسط اشخاص مسلکی کمپیوتر دست کاری شده جعلی است.

    همه جهان میداندپاکستان کشور تروریست و تقلب کار و صادر کننده تروریست است در همین روز ها در واقعه امریکا به کشته شدن چندین امریکای شدیک مرد پاکستانی و خانمش از سعودی است از جمله طراحان و سازمان دهندگان اصلی این قتل نظر به دریافت پولیس امریکا که روزنامه ها امریکا نشر شد هستند خوشبختانه دستگیر شدند
    استخبارات پاکستان در صدد است هرج و مرج در بین طالبان نوکران پنجابی رخ ندهد و این غلام منصور نفر خاص پنجابی ها است تلاش دارد حقانی را بجای وی بنشاند چرا طرف داران ملا عمر دریافتند که پاکستان از ایشان مانند مزدور استفاده میکند روزیکه دل پنجابی ها بخواهد مانند ملا عمر را کشت این ها را هم نیست و نابود میکند

    متخصصین مسلکی رشته کمپیوتر جعلی بودند ویدو را تاهید کردند. پاکستان در جهل کاری دست یلدا دارد میتواند بطور مثال نواز شریف را یک روز مانند زن حامله دار بسازد روزی دیگر بشکل یک مرد گی جورش کند شاید اکثریت مردم باور نخواهد کرد.شما دیدید یک دوکاندار کویته را مانند یک قوماندان طالب ساخته بود کرزی ما را فریب داد چهار صدهزار دالر گرفت با الیکوپتر در ارگ فرود آمد بعدأتوسط امریکاهی شناخته و افشا شد این شخص تقلبی بوده. حاجی صبور