مجلس نمایندگان در باره کشته شدن کودکان در میدان وردک تحقیق می‌کند

اعضای مجلس نمایندگان امروز کشته شدن شماری از کودکان را در ولایت لوگر مورد انتقاد قرار داده و محکوم کردند، مجلس نمایندگان تصمیم گرفت که این حادثه توسط یک هیات که از طرف این نهاد موظف می‌گردد مورد تحقیق قرار بگیرد.

Untitled

براساس گزارش‌ها دیروز در ولایت میدان وردک با فرود آمدن یک راکت دست کم ده کودک که در یک مسجد مصروف آموزش بوده‌اند کشته شدند.

این حادثه درحالی صورت گرفته که جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان در آن منطقه جریان داشته است. مردم محل گفته اند راکتی که باعث کشته شدن کودکان گردیده از یک پاسگاه نیروهای امنیتی فیرشده است.

تاهنوز این ادعای مردم محل ثابت نشده و معلوم نیست این کودکان چرا و از طرف کدام جناح هدف قرار داده شده است.

امروز نمایندگان مجلس این حادثه را مورد انتقاد قرار دادند، شیرولی وردک نماینده ولایت میدان ورک گفت این حادثه بر اثر فیر هاوات بر یک مسجد که از پاسگاه نیروهای اردوی ملی انجام شده به وقوع پیوسته است.

این نمایند مجلس گفت بعضی از افراد خاین در ارتش نفوذ کرده و با این عمل باعث کشتار افراد ملکی و ایجاد فاصله میان دولت و مردم می‌گردند.

محمد عارف رحمانی نماینده ولایت غزنی نیز گفت، کشتن کودکان از هر طرفی که انجام شده باشد یک جنایت بوده است.

در نتیجه، محمد نذیر معاون دوم مجلس نمایندگان که اداره مجلس را به عهده داشت اعلام کرد، مجلس نمایندگان یک هیات را برای بررسی علت این حادثه به میدان وردک می‌فرستد که تا روشن شود این حادثه چگونه و چرا به وقوع پیوسته است.

این اولین بار نیست که در درگیری میان طالبان و نیروهای دولتی کودکان و افراد ملکی کشته شده اند، در سیزه سال گذشته موارد زیادی از تلفات کودکان در جریان جنگ  اتفاق افتاده است.

در بسیاری از مواردی که افراد ملکی در جریان درگیری کشته می‌شوند، هنگامی صورت می‌گیرد که طالبان به از خانه‌های مردم به عنوان سپردفاعی استفاده نمایند.

میدان وردک از مناطقی است که طالبان در آن نفوذ زیاد دارند و اکثروقت‌ها از دوطرف شاه راه کابل ـ قندهار که از این ولایت گذرد، افراد طالبان از دورن قریه‌ها و از خانه‌های مردم علیه کاروان نیروهای امنیتی حمله می‌نمایند و می‌جنگند.

مطالب مرتبط