طالبان یک شهروند تاجکستانی را درهنگام ماهی‌گیری کشتند

مقام‌های ولایت تحار گفته اند افراد طالبان در ولسوالی در قد دو شهروند تاجکستانی را که بر روی دریای درقد به ماهی‌گیری مصروف بوده اند، به طرف شان تیر اندازی کرده و باعث کشته و زخمی شدن آنها شده اند.

151205085253_darqad_takhar__640x360_bbc_nocredit

سنت الله تیموری سخنگوی والی تخار گفته است این دوشهروند تاجیکستانی به روز جمعه بر دریای درقد مصروف ماهی‌گیری بوده اند هنگامی که نزیک شده اند، طالبان به طرف آنها تیر اندازی کرده و یک نفرش کشته و دیگرش زخمی گردیده است.

گفته می‌شود، فرد زخمی شده توسط نیروهای مرزی تاجکستان برای تداوی به شفاخانه انتقال داده شده و وضعیت صحی او را  وخیم گفته اند.

به گفته این منبع، این شهروندان تاجیکستان خبر نداشته اند که ولسوالی درقد در تحت تصرف طالبان در آمده است و مصداق آن این بوده هنگامی که ماهی‌گیری می‌کرده اند، دوستانش را در طرف مرز افغانستان صدا می‌زده اند، درحالی که دوستانش آنجا نبوده اند.

طالبان ولسوالی درقد ر ا در اول عقرب به تصرف در آوردند، اکنون این ولسوالی در تحت کنترول این گروه قرار داد. مردم از برخورد طالبان ناراض هستند و تاکنون گزارش‌های از کشتن افراد ملکی توسط این گروه گزارش شده است.

مقام‌های نیروهای امنیتی هنگامی که این ولسوالی تحت طالبان قرار گرفت، گفتند به زودی کنترول این ولسوالی از دست طالبان را می‌گیردند. اما تاکنون حمله برای تصرف این  این ولسوالی انجام نشده و این ولسوالی در اختیار طالبان قرار دارد.

مطالب مرتبط