پاکستان، آماده‌ی میزبانی از دور تازه‌ی گفت‌وگوهای صلح افغانستان هستیم

ملیحه لودی، نماینده دایم پاکستان در سازمان ملل متحد گفته است که کشورش آماده است تا از دور تازه‌ی مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان، میزبانی کند.

963125-MaleehaLodhi-1443199340او دیروز به خبرنگاران گفت که دولت افغانستان باید از ادبیات ضد پاکستانی بردارد.

بانو لودی تاکید کرد که پاکستان برای هرگونه کمک به انجام شدن دور دوم مذاکرات صلح میان طالبان و کابل، باید درخواست رسمی از سوی دولت افغانستان دریافت کند.

به گفته‌ی او، پاکستان از قبل برای تسهیل این مذاکرات اعلام آمادگی کرده است اما دولت افغانستان هم باید تمایل خود را نسبت به آن اعلام کند.

پاکستان قرار است روز چهارشنبه هفته آینده، میزبان کنفرانسی مهم با عنوان ‘روند استانبول- قلب آسیا’ با محوریت کمک به حل مسایل افغانستان باشد.

قرار است اشرف غنی، رییس جمهور کشور و وزیران امور خارجه تعدادی از کشورهای اثر گذار همسایه افغانستان و منطقه اشتراک کنند.

پاکستان تلاش دارد تا روند مذاکرات را دوباره آغاز کند؛ اما این کشور با توجه به بی اعتباری که در دل مردم افغانستان دارد، ظاهراً بار دیگر هیچ کاری از پیش برده نخواهد توانست.

شماری از آگاهان می‌گویند در صورتی که اسلام آباد صادقانه در کنار روند صلح پیش نرود، هیچ صلحی میان طرف های درگیر در منطقه رونما نخواهد شد.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. هنددوست صادق و راستگار افغانستان است قرن ها با دولت و مردم افغانستان رابطه نیک دارد کمک های نهایت ارزنده در بخش ساختمان تعلیم تربیه افراد ملکی و نظامی و بخش های صحی در شرایط سخت مارا کمک جوانمردانه کرده

    چون کشور هند نسبت به همه جهان شناخت دقیق از حکومت پنجابی پاکستان دارد چل و نیرنک نظامی های پنجابی پلید پاکستان خوبتر میداند دوست راستکار و صادق مردم و دولت افغانستان بود اکثریت مردم شریف افغانستان نهایت از دوستی و صداقت دولت و مردم هند خرسندهستند. چند اجینت مزدور غلام پنجابی شناخته شده هستند که از پاکستان قرن ها معاش خور دگری غلامی را گرفته اند در بین مردم جا ندارد و حکومت فعلی چهره کثیف شان را شناخته دست شان را کار گرفته در تلویزون ها بهنفع پنجابی صحبت نمایندگی از مردم افغانستان نمیکند

    از بزرگان و نخبگان و نوسیندگان سیاسیون دولت مردان هند خواهش میداریم در سایت آزاد هر روز سیاست ها پلید نظامی پنجابی پاکستانی را در موردافغانستان روشنی اندازد مردم ما به نظریات مفید و سازنده شما در باره سیاست های فریبنده پاکستان اشدی ضرورت داریم فوق العاده به نفع مردم و دولت مااست امید واریم توجه جدی
    مبذول دارید. حاجی صبور