مولوی حمید اللهˈ مشهور به ˈملا مومن یکی ازقومندان ارشد طالبان در ولایت ارزگان تسلیم پلیس شد

مولوی حمید اللهˈ مشهور به ˈملا مومنˈ از قومندان های  ارشد طالبان درولایت ارزگان خود را تسلیم نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان کرد.

به گزارش افق، اسدالله یک مقام پلیس ولایت ارزگان افغانستان امروز چهارشنبه  ۸ جنوری ۲۰۱۴ به رسانه ها گفت: مولوی حمیدالله معروف به ملا مومن روز گذشته درولسوالی دهراود تسلیم شد و مقادیری سلاح و مواد منفجره همراه خود را به نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان تحویل داد.

این پلیس افغان گفت: ملامومن یکی ازقومندانان ارشد طالبان درولایت ارزگان بود که علیه نیروهای خارجی و افغان حملات تروریستی انجام می داد.

بر اساس گزارشها ملامومن نیز به رسانه ها گفت که نظامیان خارجی از ولایت ارزگان خارج شده اند و وی دیگر دلیلی برای مبارزه علیه نیروهای افغان و حملات تروریستی علیه آنان نمی بیند و علاقه مند نیست خون افغان ها به زمین ریخته شود.

گروه طالبان تاکنون در خصوص این گزارش واکنشی از خود نشان نداده است.

پیش از این گروه طالبان ادعا کرد شماری از اعضا و قومندانان این گروه برای نفوذ در نیروهای افغان خود را تسلیم نیروهای امنیتی و پلیس افغان می کنند.

گروه طالبان افزود که در سال جاری نزدیک به 6 هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس به این گروه پیوسته اند.

وزارت امور داخله  افغانستان با رد این ادعا اعلام کرد گروه طالبان که ضعیف شده و قادر به مقابله با نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان نیست و به جنگ تبلیغاتی و روانی روی آورده است.

مطالب مرتبط