سازمان دیدبان شفافیت: زمینه‌های قوی فساد در نهادهای امنیتی افغانستان وجود دارد

سازمان دیدبان شفافیت بین المللی در گزارش تازه خود از موجودیت فساد مالی در نهادهای امنیتی افغانستان سخن گفته است. در این تحقیق گفته شده باوجودی که بیشترین کمک‌های جامعه جهانی به این نهادها صورت می‌گیرد اما زمینه‌های قوی فساد در این نهادها وجود دارد.

22222222

کاترین دیکس مدیر بخش دفاعی و امنیتی دیدبان شفافیت بین المللی گفته است  با در نظر داشت این‌که وزارت های دفاع و داخله افغانستان بیشترین بودجه از کمک‌های بین المللی را جذب می نمایند اما بیشتر این کمک بدون استفاده از این نهادها خارج می‌شود.

به گفته این مقام، هنوز چالش‌های زیادی در برابر مقابله با فساد در این نهادها وجود دارد. به باور آقای کاترین دیکس یگانه راه مقابله با فساد، تقویت نهادهای نظارتی افغانستان که کمک به اصلاحات دوامدار در این کشور می‌نماید.

او همچنان گفته است  جامعه جهانی باید فعالانه در زمینه‎ای تقویت نهادهای حامی قانون در افغانستان عمل کند تا این نهادها بتوانند پرونده فساد افراد فاسد را مورد بررسی قرار دهند.

نگرانی این نهاد از موجودیت فساد مالی در نهادهای امنیتی افغانستان درحالی مطرح گردیده که رییس جمهور افغانستان بعد از شروع کارش در سال گذشته قراردادهای مالی این نهاد ها را لغو و مورد بررسی قرار داد و در نتیجه، مقداری از فساد در این نهادها افشا شد.

سید اکرام افضلی رییس اجرایی سازمان دیدبان شفافیت افغانستان نیز در کنفرانس خبری فساد را بزرگ ترین عامل تهدید امنیت در افغانستان شمرده و گفته است،فساد کارکرد نهادهای امنیتی کارکرد  را تضعیف می‌کند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. از نواز شریف راجع به مرادر شدن ملا اختر منصور باید پرسان شود
    دیده شود مانند گذشته ها که مرک ملا عمر را پنهان کرد بود این مرتبه نظر به قران که نواز شریف در سازمان ملل خورده و تعهد کرده به حضور داشت صدراعظم برتانیا که دیگر به افغانستان دروغ نمی گویم معلوم شود که واقعأ به حرف ها ووعده قسم خود در برابر افغانستان صادق است یا مانند گذشته ها صد بار به افغانستان دروغ گفته بازهم دروغ میگوید.حاجی صبور