افغانستان، ۱۵۶مین کشور از لحاظ ارایه خدمات انترنتی

سازمان ارتباطات بین‌المللی در گزارش تازه‌یی اعلام کرده که در سراسر کره زمین، ۱۶۷ کشور دارای انترنت است و مردم این کشورها در سطوح مختلف دسترسی به این شبکه دارند.

Afghan girls work at a first Internet cafe for women in Kabul March 8, 2012. REUTERS/Mohammad Ismail /Files

این سازمان در گزارشی که تازه منتشر کرده گفته که افغانستان 156‌مین کشور در جهان از لحاظ ارایه خدمات انترنتی است.

با وجودی که وزارت مخابرات و برخی شبکه های مخابراتی در افغانستان پیوسته از پیشرفت صحبت می‌کنند، سازمان ارتباطات بین المللی گفته که در پنج سال گذشته، افغانستان هیچ پیشرفتی در این زمینه نداشته است.

اطلاعات ارایه شده نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از سه میلیاردو 200 میلیون انسان در سراسر جهان به خدمات انترنتی دسترسی دارند.

گفته می‌شود که پنج میلیون تن در افغانستان از انترنت استفاده می کنند که در سطح جهانی و با توجه به جمعیت فزاینده کشور، یک رقم کم را تشکیل می دهد.

در گزارش سازمان ارتباطات آمده است که پیشرفت خدمات انترنتی در افغانستان در همان سطحی که در سال 2010 بود، مانده و هیچ پیشرفتی نداشته است.

اما در گزارش این سازمان آمده که همسایه های افغانستان مانند پاکستان و چین، در پنج سال گذشته در فراهم سازی خدمات انترنتی پیشرفت های قابل توجه داشته اند.

اما مقام های افغان ابراز امیدواری می کنند که با تکمیل شدن پروژه فایبر نوری، تا چند سال آینده نیم جمعیت افغانستان صاحب انترنت خواهند شد.

ایمل مرجان سخنگوی، وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان گفته است که برنامه های را برای رشد خدمات انترنتی و کیفیت آن روی دست دارد.

او به رادیو ازادی گفته که تلاش ها برای تقویت خدمات انترنتی همچنان جریان دارد.

مطالب مرتبط