پاپ فرانسیس: مسیحیان و مسلمانان حق انتقام جویی را کنار بگذارند

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، که سفر خود را به سه کشور آفریقایی امروز به پایان رسانید، در کشور افریقای مرکزی از یک مسجد بازدید بعمل اورد و در ان به دعا پرداخت.

muslims-christians-quran-bible-baghdad-iraq-120110jpg-ca7df782193ee1b0پاپ بروز دوشنبه در شهر بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکز، در این مسجد خطاب به مردم که شمار آنها به صد ها تن میرسید، بیان داشت که دلیلی وجود ندارد که مردمان یک سرزمین در کنار یکدیگر در صلح و آرامش بسر نبرند.

وی ضمن تشویق مردم به کنار گذاشتن حس انتقام جویی و تنفر، تاکید کرد که مسیحیان و مسلمانان برادر هستند. پاپ افزود که مردم باید مشترکا به تنفر، انتقام جویی و خشونت، بخصوص به خشونتی که زیر نام دین و یا خداوند صورت میگیرد، نه بگویند.

پاپ در مراسم خاص مذهبی کاتولیک ها نیز از آنها خواهان ختم خشونت و خواستار حمایت از کوشش ها برای حل بحران در جمهوری افریقای مرکزی شد. او در این آخرین توقف سفر خویش به آفریقا، از طرفین درگیر در جمهوری آفریقای مرکزی خواست تا سلاح خود را بر زمین گذاشته و به روند صلح بپیوندند.

به نقل از صدای امریکا جمهوری افریقا مرکزی یکی از فقیرترین و ناامن ترین کشور های آفریقاست که پاپ ۷۸ ساله در سفر چند روزه خود به سه کشور آفریقایی بعد از کانگو و کنیا از آن دیدن کرد.

نامبرده پس از دیدار با رئیس جمهور این کشور ابراز امیدواری کرد که انتخابات آتی به این کشور اجازه دهد که فصل جدیدی را آغاز کند. جمهوری آفریقا مرکزی دو سال پیش و پس از آنکه رهبر دیرینه این کشور به دست شورشیان سلکا عزل شد، بدترین بحران این کشور از زمان استقلال در ۱۹۶۰ را شاهد بوده است.

این اولین سفر یک پاپ به آفریقای مرکزی است و سفر وی با استقبال و اشتیاق باشنده گان این کشور همراه بود

مطالب مرتبط