خشونت علیه زنان در ولایت کندز افزایش یافته است

به گفته رییس امور زنان ولایت کندز آمار خشونت علیه زنان در این ولایت افزایش یافته است.

Untitled-249

ناهید آصفی رییس امور زنان ولایت کندز دیروز در مراسمی که به مناسب شروع کمپاین منع خشونت علیه زنان در این ولایت آغاز شد گفت، آمار خشونت علیه زنان امسال در مقایسه به سال گذشته در ولایت کندز افزایش یافته است.

به گفته او آمار خشونت‌های ثبت شده با زنان در کندز در سال گذشته 12 مورد بوده اما تاکنون که چهارماه به ختم سال جاری باقی مانده به 70 مورد رسیده است.

بانو آصفی موارد ثبت شده خشونت با زنان را، لت وکوب، خشونت‌های لفظی، ازدواج‌های اجباری و زیرسن، یادکرد و گفت آمار این نوع خشونت‌ها نظر به سال گذشته در کندز افزایش یافته است.

رییس امور زنان کندز در سخنرانی خویش، بی‌سوادی، فقر، بیکاری را ازعوامل اساسی خشونت با زنان برشمرد و همچنان توضیح داد که یکی از علت‌های که آمار خشونت علیه زنان بیشتر به ثبت رسیده است بلند رفتن سطح آگاهی زنان و دادخواهی از حقوق آنها می‌باشد که توسط کمیسیون مستقل حقوق بشر و نهادهای مدنی و مدافع حقوق زنان انجام می‌شود.

خانم آصفی در مورد کمپاین آگاهی دهی از منع خشونت علیه زنان گفت، این کمپاین در سرتاسر ولایت کندز با همکاری عالمان مذهبی انجام می‌شود تا میزان خشونت علیه زنان کاهش یابد.

افزایش خشونت با زنان در کندز در حالی مطرح می‌گردد که  در حمله طالبان در ماه میزان امسال به شهر کندز شمار زیادی از افراد ملکی به شمول زنان و کودکان از جانب طالبان کشته شدند.

سازمان عفو بین الملل و کمیسیون حقوق بشر از نقض و جنایت‌های جنگی در جریان جنگ کندز شکایت کردند.

مطالب مرتبط