سخنرانی رئیس جمهور غنی در کنفرانس بین المللی تغییراقلیم

بیست و یکمین کنفرانس بین المللی تغییراقلیم به ابتکار سازمان ملل متحد قبل از ظهر امروز در شهر پاریس پایتخت فرانسه برگزار گردید.12322729_897356797007230_43259172582180209_o

به گزارش افق  به نقل از خبرنامه ارگ محمد اشرف غنی رئیس جمهورکشور حین ورود به محل تدویر کنفرانس مذکور، مورد استقبال فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه قرار گرفت.

رئیس جمهور غنی در این کنفرانس سخنرانی خود گفت: که پاریس در حالیکه عزادار است، از ما در این کنفرانس بزرگ بخاطر ساختن آینده مصؤن تر جهان، میزبانی می کند و یکبار دیگر خاطر نشان ساخت که ما در همبستگی با شما قرار داریم.

رئیس جمهور افزود که مردم افغانستان، اعمال وحشیانه گروه های تروریستی را همه روزه تجربه می کنند، بدین لحاظ درد و رنج شما را احساس می کنیم و اراده قاطع داریم تا کشور خویش را به گورستان تروریزم مبدل سازیم.

رئیس جمهور غنی گفت که ما، مردم و رهبران اکثریت کشور های اسلامی از ارزش های اسلامی چون صبر و شکیبایی سخن می گوئیم، نه مانند آنانی که دست به نابودی میلیون ها تن می زنند.

محمد اشرف غنی گفت که نشست کنونی در پاریس فرصت خوبی برای ترتیب چارچوب جلوگیری از گرم شدن درجۀ حرارت زمین و همچنان بلند بردن مقاومت کشور های است که با تهدید مواجه می باشند.

وی خطاب به اشتراک کننده گان کنفرانس تغییر اقلیم گفت که اهمیت و تمرکز پالیسی انرژی در رابطه به محیط زیست روشن است، اما تا اکنون تأثیر مصارف گزاف ساختن زیربنا ها تشخیص نگردیده است. توجه بیشتر به خاطر تشویق خلاقیت در ساختار زیربناها می تواند منجر به صرفه جویی و کاهش گاز های گلخانه ای گردد.

رئیس جمهور گفت که مسیر انکشافی افغانستان علاوه بر اینکه منجر به ازدیاد کاربن نمی گردد، بلکه باعث کاهش این گاز که منجر به بلند رفتن درجۀ حرارت زمین می گردد، در هند، پاکستان و تمام همسایه های ما نیز می شود. او افزود که افغانستان توانایی تولید ۳۱۶ هزار میگاوات برق را با استفاده از آب، آفتاب و باد دارد و در ضمن می خواهد گاز طبیعی و برق را از آسیای مرکزی به آسیای جنوبی انتقال دهد.

رئیس جمهور غنی در پایان سخنرانی اش یکبار دیگر تأکید نمود که افغانستان آماده است در مقابل مسیر تاریک شبکه های تروریستی، راه امید را بپیماید.

در این کنفرانس بر علاوه محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، سران دول و حکومات ۱۴۷ کشورجهان و همچنان بان کی مون سرمنشی سازمان ملل متحد و نماینده گان شمار زیادی از سازمانهای بین المللی اشتراک داشتند و روی معضلاتی از قبیل گرمی زمین، افزایش گازهای گلخانه‌ای، کمبود آب، نابودی جنگلات، آلودگی محیط زیست و شمار دیگری از چالش های تغییر اقلیم، بحث و تبادل نظر کردند.

امروز داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت در کابل گفت: محمد اشرف غنی ریس جمهور در حاشیه کنفرانس تغیر اقلیم جهان با نوازشریف صدراعظم پاکستان نیز ملاقات دو جانبه را انجام خواهد داد.

اما ارگ ریاست جمهوری از دیدار این دو مقام  در حاشیه این نشست تا کنون چیزی نگفته است.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. جناب والی صاحب هرات دلیل اینکه این هوا پیمایی قطردر شرایط که جوانان ما هر روز به کمک مالی به مخالفین دولت و به کشور پلید پاکستان بخاطر کشتن مردم ما این عرب های کثیف مانند قطر عربستان سعودی و کویت و بعض کشور های مرتجع پلید عرب جوانان ما کشته شده هزاران شهر بند کشور عزیز از ظلم نماینده وحشی صفت و مزدور خاک آباهی خود را ترک گفته مهاجر شده در بحر غرق میشوند دلیل چیست این هوا پیما اجازه نشست داده شده و چرادوباره اجازه پرواز داده شده.

    شخص شما به صفت نماینده درجه اول دولت مسولیت دارید باید جلو این خود سری را میگرفتید طیاره به هیچ وجه اجازه نشست و دوباره اجازه پرواز را نمیداید کار شما راپور دادند بعد از انجام عمل نیست مسولیت تام دارید

    فرض کنید این طیاره بعوض موتر زره مملو از مواد منجره میبود طیاره را در میدان هوای هرات انفجار میداد جواب ده کی خواهد بود خود شما به ملت جواب دهید آیا اشرف غنی ویا داکتر عبدالله جواب ده به ملت است آیا دلیل به کفایتی و عدم ناتوانی شما نیست. از دست این عربان پلید کشور ما در چه حالت قرار گرفته حال این ها به خاطر تفنن و خوش گذر رنی خود به دعوت بعضی مزدوران کثیف پلید مرده بی ناموس بغیرت خاک فروش چند ملیون دالر رشوت گرفتند زمینه آمدن این پلید عرب ها را با رشوت دادند و پا در میانی عقب پرده که سال ها گذشته به خاطر خوش گزرانی این عرب پلید مهیا ساخته بود باز به این بیغرتی دست زدند

    ریاست جمهوری باید با این پلیدان که زمینه این کار مهیا ساخته اسمای تمام این غلامان کثیف عرب ها را افشا سازد این ناموس فروش ها مزدور بغیرت دلال را به شدید جزا برساند این پرنده ها کمیاب و نادر کشور ما در جهان نظیر ندارداز دست چند شخص کثیف پلید رشوت خور مرده دلال فرعون صفت نسل شان نابود میسازید جنایت بزرگ است مرک به همچو اشخاص کثیف خجالت بکشید تاکی تن فروشی به این عرب ها کثیف به خاطر جمع کردن ثروت میکنید لعنت خدا بشما خوک صفت ها بیغیرت . حاجی صبور