کانفرانس تغییرات اقلیمی با تدابیر شدید امنیتی در پاریس آغاز شد

رهبران بیش از ۱۵۰ کشور جهان از امروز در پاریس دور هم گرد آمده اند تا برای اولین بار به یک توافق جهانی برای کاهش کاهش گازهای گلخانه‌یی در جو کره زمین برسند تا در نهایت موجب نجات زمین شود.

F1605137-E2A2-412E-B2BB-B6FE9AF2911E_w640_r1_s

این کنفرانس که “کوپ۲۱” نامیده شده با حضور رهبران کشورهای جهان آغاز و مذاکرات در سطح کارشناسان تا ۱۱ دسامبر ادامه می یابد.

این کانفرانس که به ابتکار سازمان ملل متحد برگزار شده، با توجه به حملات تروریستی در شهر پاریس، تدابیر امنیتی بی سابقه از سوی ارتش و پولیس فرانسه روی دست گرفته شده است.

هزاران نظامی در سراسر شهر پاریس مصروف تامین امنیت این کانفرانس هستند و مرزهای فرانسه نیز به شدت کنترول می شوند.

بان‌کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در مراسم افتتاحیه این کانفرانس گفت که اقدام جسورانه در زمینه تغییرات آب و هوایی به نفع تک تک کشورها در این کنفرانس است.

باراک اوباما، رییس جمهور امریکا نیز گفت که هیچ کشوری بزرگ و یا کوچک، ثروتمند و یا فقیر در مقابل تغییرات اقلیمی مصون نیست.

اوباما در ادامه سخنان خود گفت ما نسلی هستیم که تاثیر تغییرات اقلیمی را در زندگی خود حس می‌کنیم و شاید آخرین نسلی باشیم که می‌توانیم در خصوص آن کاری بکنیم.

شی جین پینگ، رییس جمهور چین، در سخنان خود در جمع شرکت‌کنندگان نشست پاریس گفت که این کنفرانس خط پایان نیست بلکه نقطه آغاز تازه‌یی برای مقابله با خطرات تغییرات اقلیمی است.

رهبر چین از کشورهای جهان بویژه کشورهای توسعه یافته خواست تا برای رسیدن به نتیجه‌ای که آنرا “برد-برد” برای همه خواند، مسئولیت بیشتری را برعهده بگیرند.

انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در سخنان خود بر تعهد کشورش و اتحادیه اروپا برای حرکت بسوی اقتصادی بدون تکیه بر استفاده از کربن، تاکید کرد.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه: “ما نشان داده‌ایم که که می‌توانیم توسعه اقتصادی را تضمین کنیم و همزمان از محیط‌ زیست خود، مراقبت کنیم.”

رییس جمهور غنی نیز به نماینده‌گی از افغانستان در این نشست اشتراک کرده و قرار است در این نشست سخنرانی کند.

او قرار است پس از این نشست به شماری از کشورهای اروپایی سفر کند و در مورد گسترش همکاری‌ها و مبارزه با تروریزم رایزنی کند.

مطالب مرتبط