بخش زراعتی افغانستان با ۱۱ میلیون دالر تقویت می‌شود

وزارت مالیه اعلام کرده که بانک انکشاف آسیایی به زودی مبلغ یازده میلیون دالر را در اختیار بخش زراعتی افغانستان قرار خواهد داد.

0,,5178605_4,00

این وزارت در خبرنامه‌یی نوشته است که قرارداد این پول، امروز (یکشنبه) از سوی اکلیل حکیمی، وزیر مالیه و  توماس پنیلا، رییس بانک انکشاف آسیایی در افغانستان امضا شده است.

این پول به ساحاتی که زمین‌های زراعتی خود را در نتیجه‌ی جنگ و خشکسالی از دست داده اند، اختصاص داده خواهد شد.

اکلیل حکیمی، وزیر مالیه گفته است که زراعت نیمی از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل داده که یکی از منابع مهم ایجاد اشتغال و عاید برای شهروندان به شمار می‌رود.

او تاکید می‌کند که در این بخش، صنابع مربوط به باغداری و مالداری نقش مهمی را دارد.

وزارت مالیه در معلومات این قرارداد که بر اساس یک خبرنامه به خبرگزاری افق رسیده گفته که این کمک از طرف کشور انگلستان برای صندوق امانتی زیربنایی افغانستان در اختیار بانک انکشاف آسیایی گذاشته می‌شود.

در خبرنامه آمده که این پول برای بهبود محصولات زراعتی، بازاریایی، ایجاد مسلخ ها، عصری سازی مالداری و انکشاف سکتور زراعت به مصرف می‌رسد.

وزیر مالیه با ستایش از کمک بانک انکشاف آسیایی و حکومت انگلستان گفت که بهبود سکتور زراعت از جمله اولویت های حکومت افغانستان بشمار می‌رود.

توماس پنیلا، رییس بانک انکشاف آسیایی در افغانستان گفت که از سال ۲۰۰۱ به اینسو در کمیت محصولات باغداری و تعداد مواشی افزایش خوبی رونما شده ولی هنوز هم این سکتور به انکشاف بیشتر نیازمند میباشد.

او افزود که این کمک جدید در ساخت پنج مسلخ، نگهداری و بسته بندی میوه جات به مصرف میرسد.

مطالب مرتبط