پولیس مقدونیه ایجاد موانع مرزی خود را افزایش داد

مقام‌های امنیتی مقدونیه اعلام کرده اند که برای جلوگیری از ورود شمار بیشتر پناهجویان، روند حصارکشی در خطوط مرزی این کشور با یونان افزایش یافته است.

0,,18881607_303,00پولیس این کشور گفته که تنها به شهروندان سوریه، افغانستان و عراق اجازه ورود می‌دهد.

بیش از ۸۰۰ پناهجو در مرز یونان و مقدونیه سرگردان‌اند.

شنبه (۲۸ نوامبر) خبرگزاری رویترز گزارش داد که سربازان مقدونیه درحال حصارکشی بیشتر و احداث موانع در منطقه مرزی این کشور یا یونان‌اند تا از عبور پناهجویان و ورود به خاک مقدونیه جلوگیری کنند.

با این‌حال الکساندر گیورگی، سخنگوی دولت مقدونیه، گفت که آن‌ دسته از پناهجویان که از “مناطق جنگ‌زده” می‌آیند کماکان می‌توانند از خاک مقدونیه عبور کنند تا خود را به دیگر نقاط اروپا برسانند.

به نقل از دویچه وله، سخنگوی دولت مقدونیه در دفاع از احداث حصار و موانع مرزی در مرزهای جنوبی خود گفت که این موانع مرزی به ماموران مقدونیه اجازه می‌دهد که “سیل پناهجویان” را به “مناطق تحت‌کنترل” برای ثبت ‌مشخصات و امدادرسانی هدایت کنند.

نیروهای پولیس مقدونیه پیش از این به پناهجویان حمله‌ور شده و در موارد متعدد به آن‌ها اجازه ورود و عبور از خاک این کشور برای رسیدن به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ندادند.

پیش از این سخنگوی دولت مقدونیه مدعی شد که ورودپناهجویان به خاک مقدونیه تهدیدی برای “ارزش‌های مسیحی” این کشور کوچک است.

مقدونیه اولین کشور در محدوده‌ی کشورهای بالکان نیست که دست به تاسیس موانع مرزی زده و اجازه‌ی عبور به پناهجویان نمی‌دهد.

پیش از این اسلوونیا و کرواسیا نیز با کشیدن سیم‌خاردار و افزایش تعداد ماموران در مناطق مرزی مانع از عبور پناهجویان شدند و آن‌ها را به مناطق تحت کنترل انتقال دادند.

مجارستان نیز پیش‌تر حصاری به وسعت ۱۷۵ کیلومتر در منطقه مرزی خود با صربستان کشید تا از ورود پناهجویان به اروپای غربی و جنوبی جلوگیری کند.

مطالب مرتبط