رئیس جمهور غنی: رابطه ما با امریکا بنیادی است

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور  شام روز گذشته با هیات مجلس نماینده گان کانگرس ایالات متحده امریکا در ارگ دیدار کرد.هیات سنای امریکا 5 قوس 1394 (5)

به گزارش افق هیات کنگرس امریکا و دولت افغانستان هر دو جانب در مورد گسترش روابط دو جانبه، مبارزه با تروریزم، رشد اقتصادی و اجتماعی بخصوص بهبود وضعیت زنان و همچنان اوضاع منطقه و جهان بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور در این دیدار گفت که رابطه ما با امریکا بنیادی است و تصمیم رئیس جمهور بارک اوباما بخاطر تداوم کمک های امریکا به افغانستان بجا می باشد.

رئیس جمهور کشور خاطر نشان کرد که تروریستان تلاش دارند تا رابطه میان مردمان جهان را متاثر سازند.

محمد اشرف غنی گفت که فعالیت های تروریستان در افغانستان تنها بعد داخلی ندارد بلکه ابعاد منطقوی و جهانی دارد و بخاطر مبارزه موثر با این پدیده باید تلاش های مشترک منطقوی و جهانی صورت گیرد.

در این دیدار هر دو جانب در مورد برنامه های افغانستان بخاطر رشد اقتصادی و اجتماعی بخصوص بهبود وضعیت زنان نیز صحبت کردند و فرصت های منطقوی را برای گسترش همکاری میان کشور های منطقه مهم دانستند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. خدا کند کمک های جدید امریکا راست و شفاف باشد نه مانند چند سال قبل امریکا هر روز در محافل بزرگان امریکا اعلان میکنند ما چندین تریلیون دالر ما در افغانستان مصرف کردیم دروغ محض است شاید بنام افغانستان از خزانه امریکا کشیده شده باشد بنام جنگ و گل گل میری همه را دزدان حرفوی امریکا با اجینت ها افغان امریکاهی با خود بردند نا حق ملت ما را منت دار نسازید.

    بطور نمونه نشان دهید در ظرف چهارده سال چند کاری زیر بنایی و اساسی چند فابریکه تولیدی چند طیاره نظامی پیشرفته و چند دافع هوا مدرن به سطح منطقه بما تسلیم داده چهار طیاره کهنه فرسوده جنگ دوم جهانی بنام ما خریده شده که قدرت پرواز را ندارد در میدان کابل هواهی کابل از روزیکه آمده خواب است

    باید دولت موجود کابل خیانتهای امریکا را به بزرگانش بگوید به سر مفتش امریکا SIGAR یاد آوری کندو طیاره های جنگ دوم جهانی راچند صد ملیون خریدار شده نشان دهد در باره تحقیق کند بهتر است بخاطر روشن شدن حقایق به ملت امریکا طوری نمونه لاشه طیاره را به امریکا واپس ببرد و در یک پاک عمومی امریکا به نمایش بگذارد مردم شریف امریکا از حقایق خبر شوند که از پول تکس مردم شریف امریکاچه خریداری شده خیانت بزرگ را مقامات نظامی امریکا به خاطر جیب پر کردن خود انجام دادند ملت افغانستان را ناحق منت دار نسازید صدها قلم اشیای بیکاره به حساب تجارت بیکاره کس نخر یا تلپت بنام افغانستان بودن مشوره متخصصین و ضرورت واقعی دولت افغانستان خریداری شده در افغانستان انبار شد پول حیف و میل گردیده. حاجی صبور