فرانس اولاند در مسکو:باید ائتلاف بزرگی برای غلبه بر داعش ایجاد کنیم

فرانس اولاند رئیس جمهور فرانسه در اولین ساعت شب روز پنجشنبه در راس یک هیت بلندپایه وارد مسکو شد.Снимок экрана 2015-11-26 в 13.33.27

به گزارش افق فرانس اولاند ریس جمهور فرانسه در دیدار با ولادیمیر پوتین ریس جمهور روسیه که در کرملین انجام شد بر هماهنگی اقدامات مشترک بر ضد تروریست های جهان تاکید کردند.

ولادیمیر پوتین در این دیدار گفت روسیه از دیر باز قربانی حملات تروریستان بوده است و نمونه نزدیک اش هواپیمایی مسافربری روسیه در مصر است٬  فرانس اولاند  نیز گفت : زمان آن فرا رسیده است که در مبارزه با گروه های تروریستی چون داعش، مسئولیت هایی را که بر عهده داریم بپذیریم، ما باید ائتلاف بزرگی برای مقابله با پدیده تروریسم ایجاد و اقدامات خود را برای غلبه بر داعش هماهنگ کنیم و در جستجوی یافتن راه حلی سیاسی برای بحران جنگ در سوریه باشیم.
رئیس جمهور روسیه ضمن ابراز همدردی با مردم فرانسه در پی کشته شدن شهروندان این کشور در حملات تروریستی دو هفته گذشته در پاریس٬ از تلاشهای فرانسوا اولاند برای تشکیل یک ائتلاف گسترده برای مبارزه با تروریسم تمجید کرد.
وی افزود: حوادث تروریستی که روسیه و فرانسه در معرض آن قرار گرفته اند موجب می شود که ما تلاشهای بیشتری برای مبارزه با تروریسم به کار ببندیم.

آقای فرانس اولاند پیش از سفر به مسکو به آمریکا رفته بود و در آنجا با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره مبارزه با داعش گفت‌وگو کرده بود.

مطالب مرتبط