175 عضو داعش در دو ماه گذشته در ننگرهار کشته شده اند

گزارش‌ها از ولایت ننگرهار در شرق کشور حاکی است که در جریان دو ماه جنگ در این ولایت، 175 عضو وابسته به گروه داعش کشته شده اند.

20110204_110204-op-moshtarak_rdax_775x487

محمد ایوب، رییس ارکان پولیس سرحدی در ننگرهار می‌گوید که نیروهای امنیتی عملیات هایی را در ولسوالی اچین این ولایت راه اندازی کرده بودند.

او گفت که در این عملیات ها صدها تن دیگر از نیروهای داعش زخمی شده اند.

در همین حال، مسوولان پولیس نظم عامه در ننگرهار گفته اند که برخی از روستاهای ولسوالی اچین از وجود تروریستان داعش پاکسازی شده اند.

شماری از باشنده گان ننگرهار با ابراز خرسندی از این وضعیت گفته اند که در حال حاضر امنیت بهبود یافته و دولت باید بیشتر توجه کند.

برخی از کودکان در ولسوالی اچین از رفتار بد افراد وابسته به داعش شکایت کرده اند و می‌گویند که دوست ندارند دوباره از سوی داعش مورد آزار و اذیت قرار بگیرند.

اطلاعات ارایه شده نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی در عملیات‌های مشترک با هماهنگی از پیش تنظیم شده، برای سرکوب افراد داعش آماده گی دارند.

فعاليت افراد وابسته به داعش در مربوطات ولايت ننگرهار به ويژه ولسوالی اچين از چند ماه به اينسو بيشتر شده وافزون بر نگرانی هایی در داخل، سران شماری از كشورهای همسايه‌ی شمالی کشور را نيز وادار كرده است تا برای مبارزه احتمالی با اين گروه، تدبير بسنجند.

مطالب مرتبط