رییس جمهور برای بررسی گفته‌های ظاهر قدیر یک هیات را موظف کرد

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در مورد ادعای ظاهر قدیر که چند روز پیش در مجلس نمایندگان گفته بود داعش از درون حکومت حمایت می‌شود و افراد داعش در کابل زندگی نمایند، یک هیات را موظف کرده که آن را مطابق به قوانین کشور بررسی نماید.

ashraf2

به نقل از اعلامیه  ریاست جمهوری، اشرف غنی به این هیات دستور داده تا با هماهنگی نیروهای امنیتی و ارگان‌های دیگر دولتی ادعاهای ظاهر قدیر را مطابق قوانین کشور مورد بررسی قرار دهد.

این هیات متشکل از نصرالله استانکزی رییس بورد مشورتی عدلی و حقوقی ریاست جمهوری، دکرجنرال عبدالفتاح عزیزی معاون نظامی دادستانی کل و میر محمد انورسادات رییس قضایای دولت می‌باشد و ریاست آن را نصرالله استانکزی به عهده دارد.

رییس جمهور به این هیات دستور داده که تا یک هفته دیگر نتایج کارش را در مورد ادعاهای ظاهر قدیر و مسلح ساختن افراد غیرمسوول ترتیب کرده و به وی تقدیم کند.

در این حکم رییس جمهور به هیات یاد شده گفته شده است،ادعای ظاهر قدیر با در نظرداشت اسنادی که دارد مطابق احکام قانون اساسی،قانون جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، قانون تنظیم سلکوک قوای سه گانه و سایر اسناد نافذه کشور مورد بررسی قرار گیرد.

گفته‌های ظاهر قدیر در مجلس نمایندگان واکنش جدی دولت را به دنبال داشت. یک روز بعد از آن، ریاست جمهوری در اعلامیه‌ای گفت دولت با هرنوع ملیشه سازی مخالف است.  مسوولان نهادهای امنیتی ادعای آقای قدیر را بی‌اساس خواندند و گفتند آقای قدیر باید برای اثبات ادعای خویش اسناد بیاورد.

شورای امنیت ملی در واکنش به آن از ریاست جمهوری و ریاست شورای ملی خواست که در مورد گفته‌های آقای قدیر یک هیات را توظیف کنند.

مطالب مرتبط