نگرانی‌ها از فعالیت افراد داعش در بخش‌های ولایت بغلان

گزارش‌های رسیده از ولایت بغلان نشان می‌دهد که به تازه‌گی گروه داعش در بعضی از مناطق این ولایت فعالیت های خود را شروع کرده اند و باعث نگرانی مردم در این ولایت گردیده است. مقام‌های محلی ولایت بغلان  نیز حضور گروه داعش را  در ولسوالی برکه این ولایت  تایید می کنند.

jpg_429_0-

صفدر محسنی رییس شورای ولایتی بغلان  در گفتگو با خبرگزاری افق گفت از شش روز به این‌سو معلوماتی به دست آوردیم افراد  داعش درولسوالی برکه  فعالیت‌های شان را آغاز کردند.

وی از حضور  گروه داعش در ولایت بغلان ابراز نگرانی کرده و می‌‍‌گوید اعضای گروه داعش در روستاهای  سای‌هزاره  و تنگی مورچ این ولسوالی برکه حضور دارند و اگر از حضور آنها در این ولسوالی جلوگیری نشود، تهدید بزرگی برای  دولت محلی و باشندگان این  ولایت خواهد بود.

 این مقام شورای ولایتی همچنان  توضیح داد، گروه طالبان نیز در مناطق دند غوری،دند شهاب الدین و ولسوالی بغلان مرکزی حضور گسترده  دارند، باید دولت آنها را از این مناطق عقب برانند.

درهمین حال شماری از باشندگان ولایت بغلان نیز از حضور افراد داعش دراین ولایت نگرانی دارند.

احمد یکی از باشندگان  شهر پلخمری می‌گوید « ما از حضور داعش دراین ولایت نگران هستیم،اگر داعش دراین ولایت  قوی شود می‌تواند آسیب های زیادی را به  مردم و دولت  برساند.

این در حالی است که  مقام‌های امنیتی در ولایت بغلان همواره از راندازی عملیات نظامی  بر مواضع طالبان سخن می‌گویند، اما طالبان هنوز در مناطق دند غوری،دند شهاب الدین و ولسوالی بغلان مرکزی فعالیت دارند.

مطالب مرتبط