وزارت زنان،کمپاین شانزده روزه را برای منع خشونت علیه زنان برگزار کرد

وزارت امور زنان امروز به مناسبت منع خشونت علیه زنان کمپاین شانزه روزه را برگزار کرد و در همایشی به همین مناسب، دلبرنظری وزیر امور زنان، رولاغنی بانوی اول و احمد ضیا مسعود نماینده رییس جمهور در امورحکومتداری خوب صحبت کردند و نیز پیام رییس جمهور توسط ملالی شینوارخوانده شد.

zanan-500x292

وزیر امور زنان فعالیت‌های وزارتش را در مورد منع خشونت علیه زنان یاد آوری کرد و گفت تاکنون از طرف وزارت امور زنان کارگاه‌ها و کمپاین‌های آگاهی دهی در مورد منع خشونت علیه زنان برگزار شده است که این فعالیت‌ها در زمینه‌ای کاهش خشونت علیه زنان در جامعه موثریت داشته است.

وزیر امور زنان، راه اندازی دیتابیس واحد ثبت قضایای خشونت علیه زنان ، طرح مسوده منع خشونت با زنان، منظوری مقرره منع آزار و اذیت زنان و معیاری ساختن سومین گزارش تطبیقی منع خشونت علیه زنان را از کارکردهای تازه‌یی وزارت زنان در راستای دفاع از حقوق زنان و کاهش خشونت یاد کرد.

همچنان وزیر زنان گفت این وزارت کمپاین شانزه روزه را برگزار کرده که در آن روحانیون سهم فعال در این کمپاین دارند تا خشونت با زنان در جامعه، کاهش یابد.

وزیر زنان نقش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را در آگاهی دهی حقوق زنان و کاهش خشونت علیه زنان، برجسته خواند.

رولاغنی در بیانه‌ا‌ی خویش گفت جنگ در افغانستان جریان دارد، در شرایط جنگی، خشونت ترویج می‌گردد و خشونت پدیده‌یی شومی است که نظام خانواده را برهم می‌زند.

 خانم غنی توضیح داد، زنان تربیت کننده نسل بشر هستند از این رو احترام و آرامش از حقوق اساسی زنان می‌باشد.

بانوی اول افزود، ما از آموزه‌های اسلامی می‌دانیم که شرافت جوهر ایمان می‌باشد و باید از آن برای ایجاد جامعه عاری از خشونت استفاده کنیم.

احمد ضیا مسعود در سخنرانی خویش گفت؛ کسانی که با زنان خشونت می‌نمایند خلاف ارزشهای جامعه عمل می‌کنند. تجربه نشان داده  در جامعه‌ای زمینه‌ی ترقی و پیشرفت به وجود می آید که خشونت جواز نداشته باشد.

آقای مسعود افزود در جامعه امروزی  زن حیثیت ابزار را ندارد. زنان نقش فعال را در پیشرفت زندگی بشری داشته و دارند. در جامعه‌ای که حقوق انسانی و شهروندی احترام شود در آن جامعه زمینه‌ای زندگی با نشاط و آرامش به وجود می‌آید.

مطالب مرتبط