افزایش اختلافات میان چهره‌های تازه به دوران رسیده طالبان

تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از وضعیت طالبان انشعابی نشان می‌دهد که اختلافات سیاسی و نظامی میاین این گروه‌ها به شدت در حال افزایش است.

SUB-JP-TALIBAN-master675همچنان گفته می‌شود که خانواده ملا عمر که مخالف رهبری ملا اختر محمد منصور بودند یک بار دیگر مخالفت شانرا با این رهبر تازه اعلام شده طالبان، ابراز کرده است.

ملا عبدالمنان نیازی، معاون ملا رسول از رهبران تازه به دوران رسیده‌ی طالبان به رادیو آزادی گفته است که خانواده ملا محمد عمر بارها با رهبری ملا اختر منصور مخالفت کرده است.

او گفت: “ملا یعقوب، فرزند ملا عمر ملا منان، برادر ملا عمر از روز نخست مخالف رهبری ملا اختر محمد منصور بود اما به نیت که جلو جنگ‌های داخلی را بگیرند از وی تایید کردند؛ اما ملا اختر منصور به گفته‌های آنها گوش نداد و از همین رو آنها یکبار دیگر از وی جدا شدند.”

در همین حال برخی گزارش‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد اعضای شورای کویته نیز رهبری ملا محمد اختر منصور را زیر سوال برده اند.

آنان در خطبه‌هایی ادعا کرده اند که آقای منصور مشروعیت رهبری را ندارد.

در این خطبه‌ها که نوار صوتی آن به رادیو آزادی رسیده آمده است: “تا زمانیکه تمام گروه های طالبان متحد نشوند من از کسی بیعت نمی کنم من به هیچ یکی از گروه های دخیل مربوط نیستم.”

وی جنگ داخلی میان گروه های طالبان را محکوم کرد و گفت که این جنگ ها جواز شرعی ندارد.

پس از رسانه‌یی شدن مرگ ملا محمد عمر، رهبر پیشین طالبان، جنگ بر سر قدرت در میان اعضای طالبان اوج گرفت و هر کسی از گوشه‌یی خود را مشروع برای رهبری دانست.

چهره‌های تازه به دوران رسیده‌ی طالبان با ادعای رهبری تلاش دارند تا از وضعیت جاری سود جویی کنند.

مطالب مرتبط