پوتین :هدف قرار دادن جنگنده سو ـ۲۴ روسیه٬ خنجراز پشت است

ولادیمیر پوتین ریس جمهور روسیه در ملاقات امروز خود با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در شهر سوچی روسیه از حمله به هواپیمای نظامی روسیه  به شدت انتقاد کرد.1446136256_26

به گزارش افق ولادیمیر پوتین ریس جمهور روسیه گفت: هدف قرار دادن جنگنده سوـ۲۴ روسیه در خاک سوره توسط ترکیه  خنجر از پشت است.

در این دیدار ملک عبدالله دوم پادشاه دوم اردن به ولادیمیر پوتین به خاطر کشته شدن خلبان هواپیما سو ـ۲۴ ابراز تسلیت کرد.

ریس جمهور روسیه در ادامه گفت که هواپیمای روسی سوـ 24 با یک موشک توسط جنگنده ترکیه F-16 هدف قرار گرفته است.

آقای پوتین خاطر نشان کرد که جنکنده سو ـ۲۴ روسیه در ۱ کیلومتر دورتر از خاک ترکیه واقعه بوده است وحتی در مرز ترکیه نبوده است.

ریس جمهور روسیه اضافه کرد”سقوط هواپیمای روسیه سوـ 24 در زمان مبارزه علیه تروریسم  هدق قرار می گیرد واین یک ضربه خنجر از پشت است.

ولادیمیر پوتین خاطر نشان کرد حادثه غم انگیز امروز، عواقب جدی در روابط  میان روسیه و ترکیه داشته دارد.

پوتین همچنین اشاره کرد که ترکیه بلافاصله پس از حمله به هواپیمایی نظامی روسیه٬به شرکای خود ناتو مراجعه کرده است ٬ نه به دولت فدارتیف روسیه.

اقای پوتین می گوید انگار ما هواپیمایی دولت ترکیه را سرنگون کردیم نه انها از ما را٬ انها می خواهند ناتو را برای حمایت از داعش کار بگیرند؟

قابل باد اوری است که امروز رسانه های ترکیه از سقوط یک جنکنده در مرز های این کشور خبر دادند٬ اما لحظاتی پس وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این جنگنده نظامی روسیه بوده است که توسط نیروهای مرزی ترکیه هدف قرار گرفته و سرنگون شده است.

مطالب مرتبط