ریس مشرانوجرگه افغانستان در مسکو برگسترش روابط میان دوکشور تاکید کرد

مقام های ارشد شورای فدراتیف روسیه در نشست میان گروه پارلمانی خواهان همکاری بیشتر میان قانون گذاران دو کشور شدند و تاکیدکردند روابط با افغانستان یکی از اولویت های سیاست خارجی روسیه است.12246869_655161341293764_2549665514715440965_n

به گزارش افق به نقل از خبرنامه شورای فدراتیف روسیه٬الیاس اومخانوف معاون اول شورای فدراسیون روسیه  در دیدار با هادی مسلیار ریس مشرانوجرکه افغانستان در مسکو ُگفت:قانونگذاران روسیه و افغانستان  نیاز به هماهنگ کردن اقدامات خود در سایت های بین المللی پارلمانی است.

 امروز سه شنیه معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه، رئیس شورای فدراسیون برای همکاری با مجلس مشرانو جرگه افغانستان، الیاس اومخانوف با هیات پارلمانی افغانستان که تحت ریاست فضل هادی مسلمیار به مسکو سفر نموداست نشت بین گروه پارلمانی را برگزار کردند.

قابل یاد اروی است که فضل هادی مسلمیار ریس مشرانو جرگه پیش از نشست بین پارلمانی دور کشور با رئیس شورای فدراسیون روسیه والانتینا ماتوینکو ملاقات نمود.

نشست  امروز بین پارلمانی گروه شورای فدراسیون و مقام های مشرانوجرگه افغانستان،در فضای بسیار دوستانه برگزار گردید و  دو طرف بر مسائل دستور کار بین المللی، همکاری دوجانبه بین پارلمانی ، و همچنین چشم انداز همکاری بین پارلمانی دو جانبه در چارچوب ساختارهای مختلف مجلس مورد توافق  قرار گرفت.12243021_655161511293747_7633723650052447631_n

اقای اومخانوف در این دیدار تاکید کرد٬که ما در زمان جهانی شدن هستیم و بسیار مهم است که افغانستان در سازمان های مختلف بین المللی عضو شود تا از آن طریق  امکان بیشتر موثریت و هماهنگ کردن مواضع مبادلات پارلمانی افغانستان در اروپا وجهان باشیم واز ان طریق  صدای پارلمان افغانستان را همه دنیا خواهد شنید.

همچنان اقای فضل هادی مسلم یار در این دیدار گفت: که افغانستان علاقه مند در تقویت روابط دو جانبه با روسیه، از جمله روابط بین پارلمانی است.

اقای مسلیمار در این جلسه همچنین بر اهمیت همکاری بین منطقه ای نیز اشاره کرد.

در پایان این جلسه پس از بحث، یک پروتکل دوجانبه میان طرفین امضا گردید و  تصمیم گرفته شد که جلسه سوم این گروه در نیمه اول سال ۲۰۱۶ در افغانستان برگزار می گردد٬ هم چنان تلاش صورت گیرد تا در استفاده از پتانسیل های مجلس برای توسعه روابط میان روسیه و افغانستان گسترش یابد.

قابل یاد اوری است که در این دیدار  اقای مسلیمار را تعدادی از سناتوران و دیپلومات های ارشد کشور همراهی می کرد.

خاطر نشان باید کرد اولین نشت گروه بین پارلمانی دو کشور ۱۰ جون ۲۰۱۲ در مسکو برگزار گردیده بود.

مطالب مرتبط