ولسی جرگه افغانستان بودجه پیشنهادی سال 93 کشور را با اکثریت آرا رد کرد

ولسی جرگه  افغانستان امروزشنبه۴ جنوری ۲۰۱۴ بودجه پیشنهادی دولت افغانستان را برای سال مالی 1393 افغانستان، با اکثریت آرا رد کرد.

مجلس نمایندگان افغانستان امروز در جلسه عمومی خود بودجه پیشنهادی سال مالی 1393 کشور را به دلیل عدم توجه به پروژه های زیربنایی، نبود توازن، وجود پروژه های تکراری و مشکلاتی در ردیف های وزارت خانه ها با 122 رای منفی، رد کرد.

سید نادر شاه بحر، عضو مجلس نمایندگان افغانستان در نشست امروز مجلس این کشور گفت: بودجه با مشکلات زیادی از جمله عدم توازن روبروست و باید اصلاح شود.

بحر با تاکید به لزوم رفع نواقص بودجه در سریعترین زمان ممکن، گفت: تاخیر در رفع نواقص و تصویب بودجه 93 مشکلاتی را در اداره امور کشور به دنبال خواهد داشت.

عثمانی فراهی یکی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان نیز عدم توازن در بودجه را آشکار دانست و گفت چنین بودجه ای قابل قبول نیست.

در همین حال شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان تاکید کردند که بودجه سال آتی هر چه زودتر باید به تصویب برسد.

مجلس نمایندگان افغانستان با رد بودجه پیشنهادی دولت این کشور برای سال 1393 از وازت مالیه  افغانستان خواست تا با اصلاح آن مجددا پیشنهاد خود را برای بودجه سال 93 به مجلس تقدیم کند.

وزارت مالیه افغانستان بودجه سال 1393 این کشور را با 27 درصد افزایش 440 میلیارد افغانی (56.50 افغانی معادل 1 دلار ) پیشنهاد کرده است که 49 میلیارد افغانی آن به بخش امنیتی اختصاص یافته است.

مطالب مرتبط