واکنش حکومت به گفته‌های ظاهر قدیر معاون مجلس نمایندگان

ظاهر قدیر معاون مجلس نمایندگان دیروز در جلسه علنی این مجلس گفته بود داعش از درون حکومت حمایت می‌شود، فرماندهان داعش در کابل زندگی می‌نمایند و با سفارت‌‎خانه‌ها و افراد حکومتی رفت آمد دارند.

z.ga

همچنان اظهار داشته بود دولت از او برای مبارزه با داعش حمایت نکرده و بلکه در مواری مانع ایجاد نموده است.

در پاسخ به این سخنان ظاهر قدیر، امروز مسوولان نهادهای امنیتی واکنش جدی نشان داده اند و گفته های او را غیر مسوولانه خوانده و گفته اند در این مورد تحقیق صورت می‌گیرد.

دفتر ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای نوشته، دولت برای مقابله با داعش همیشه تلاش کرده و نیروهای امنیتی چندین علمیات موفقانه را برای سرکوب افراد داعش انجام داده که در نتیجه‌ای آن شمار زیاد آنها کشته شده اند.

همچنان دفتر ریاست جمهوری تاکید کرده که دولت با ملیشه سازی مخالف است و جلوی آن را می‌گیرد که اشاره به گفته‌های طاهر قدیر است.

همچنان وزارت داخله نیز در مورد اظهارات آقای قدیر اعلامیه داده و سخنان آقای قدیر را خلاف منافع ملی خوانده است.

نورالحق علومی وزیر داخله در نشست خبری مقام های امنیتی بدون اشاره به نام آقای قدیر گفته‌های او را « اظهارات غیر مسوولانه خوانده و گفت است این افراد باید اسناد ارایه کنند.

دولت وزیر سخنگوی وزارت دفاع ملی در اعلامیه‌ای بیان داشته است، «ما به اختلاف سیاسی احترام داریم اما  به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که نیروهای امنیتی و مبارزات شان را قربانی اهداف سیاسی کند».

سخنگوی وزیردفاع هم چنان گفته است نیروهای اردوی ملی در مقابل داعش در ننگرهار چندین علمیات را راه اندازی کرده توسط  آن افراد زیادی از داعش کشته شده اند.

رحمت الله نبیل رییس امنیت ملی نیز اعلامیه صادر کرده و گفته است در چندین علمیات انجام شده علیه داعش 450 عضو این گروه کشته شده و ده ها نفر دیگرشان بازداشت گردیده اند. او افزوده نیروهای امنیتی به روحیه دادن نیاز دارد نه این‌که با اتهام زدن روحیه آنها خدشه دار شود.

شورای امنیت ملی که حنیف اتمر در راس آن قرار دارد در اعلامیه خود گفته است،  این شورا، برای روشن شدن حقایق و جلوگیری از به بیرانه کشاندن ذهنیت عامه و تقویه روحیه ملی از رییس جمهور و شورای ملی می‌خواهد در مورد ‌گفته‌های ظاهر قدیر و خواست ملیشه سازی او یک هیات بررسی موظف شود.

مطالب مرتبط