حزب التحریر : عبدالله اشتباه می‌کند! تروریزم ناشی از سیاست‌های غربی‌است

حزب التحریر ولایه افغانستان با نشر یک اعلامیه‌ای مطبوعاتی به گفته‌های عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی واکنش نشان داده و گفته است « رییس اجرایی اشتباه می‌کند! »

 12294853_1656030241331619_4151177151914441157_nعبدالله رییس اجراییه دیروز درنشست کابیه گفته بود حزب التحریر شاخه‌ای غیرنظامی گروهای تروریستی است و این گروه در دانشگاه‌ها نفوذ دارد و جوانان را به اعمال تروریستی تشویق می‌نمایند. در اعلامیه‌ای حزب التحریر این گفته‌های عبدالله  بی‌اساس خوانده شده و گفته شده «حزب التحریر نیم قرن در جهان مطابق سنت محمد رسول خدا، مبارزه فکری و سیاسی کرده و در این مدت به اعمال مادی [جنگی] متوسل نشده است».

همچنان حزب التحریر در اعلامیه‌ای خود اعمال تروریستی را به سیاست‌های کشورهای غربی نسبت داده و حکومت وحدت ملی را دست نشانده «جان‌کری» وزیرخارجه آمریکا خوانده و گفته است آنچه عبدالله رییس اجرایی مطرح کرده ناشی از سراسیمه‌گی این حکومت است که حزب التحریر را گروه تروریستی قلمداد می‌کند و اما در برابر کشتار صدها مسلمان که در افغانستان از سوی کشورهای غربی و منطقه کشته می‌شوند سکوت می‌نماید.

حزب تحریر خطاب به رییس اجراییه گفته تروریسم ناشی از سیاست‌های غرب است و مصداق آن کشته شدن سران جهادی است که روزی این سرنوشت دامنگیر آقای عبدالله نیز می‌گردد.

شاخه‌ای حزب التحریر افغانستان درحالی در برابر گفته‌های عبدالله رییس اجراییه واکنش نشان داده که این حزب در وزارت عدلیه کشور ثبت نشده و جواز قانونی فعالیت ندارد. اما در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی افغانستان به طور گسترده فعالیت می‌نماید. از یک سال گذشته در چندین اعتراض از میان دانشجویان مذهبی در دانشگاه کابل و ننگرهار پرچم این گروه بلند شده است.

مطالب مرتبط