کمک بریتانیا به ۷۱۰۰ خانواده‌ی زلزله زده در کشور

رییس جمهور غنی اعلام کرده است که کمک تازه‌ی بریتانیا به ۷۱۰۰ خانواده‌ی زلزله در کشور ارسال خواهد شد.

7454او این مطلب را امروز در ارگ ریاست جمهوری و با حضور داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی، سفیر بریتانیا و رییس اداره کمک های بین‌المللی این کشور مطرح کرد.

رییس جمهور گفت که این کمک بالای ۷۱۰۰ خانواده که منازل مسکونی شان کاملاْ در اثر این زمین لرزه ویران شده اند، توزیع خواهد شد.

رییس جمهور ضمن تشکری از کمک بریتانیا به آسیب دیده گان، گفت که وزارت انکشاف دهات از طریق شوراهای همبستگی ملی این کمک مالی را از ۶۰ تا ۱۰۰ هزار افغانی به هر خانواده آسیب دیده تحت نظارت وزیر دولت در امور رسیده گی به حالات اضطرار، توزیع خواهد کرد.

رییس جمهور به مسوولان مربوط هدایت داد که از روند توزیع کمک های بریتانیا به زلزله زده گان به رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان گزارش دهند.

در این محفل داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه نیز صحبت کرده گفت که خدمت و کمک به مردم از اولویت های حکومت وحدت ملی است و دولت از اولین لحظات زمین لرزه مذکور در مطابقت به امکانات در دست داشته، به آسیب دیده گان مساعدت کرده است.

این کمک های حکومت بریتانیا دو بخش را احتوا می کند، بخش اول پنجهزار پوند کمک عاجل به زلزله زده گان و بخش دوم ده میلیون پوند مساعدت به منظور تقویت سیستم آبیاری و ارتقای تولیدات زراعتی می باشد.

مطالب مرتبط