شش ملیارد دالر مصارف پروژه سفر یک طرفه به مریخ برای سال ۲۰۲۴

یک تنظیم کننده ماموریت خصوصی برای مسکونی ساختن سیارهء مریخ می گوید، از بین 200 هزارشرکت کننده ، یک هزار تن به شمول 52 روسی انتخاب شده اند.

شرکت غیر انتفاعی هالندی مارس ون (Mars One)   ابراز امیدواری کرده است که با فروش امتیاز فلمبرداری این ماموریت، مبلغ شش ملیارد دالر مصارف این پروژه را تهیه خواهد کرد.

قرار است ماموریت مسکونی ساختن مریخ در سال 2024 آغاز شود. کاندیدان بعد از معاینات دقیق و آزمایشات مختلف برای این مسافرت یک طرفه انتخاب خواهند شد و چانس برگشت دوباره به زمین را نخواهند داشت.

افراد متقاضی شامل اتباع 140 کشور جهان می شوند و در میان آنها اسامی بیش از بیست هزار هندی به چشم می خورد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط سازمان ˈمریخ یکˈ ؛ از میان افراد منتخب 297 نفر از کشور آمریکا ؛ 75 نفر از کانادا، 62 نفر از هند و 52 نفر از روسیه می باشند.

ˈباس لنسدروپˈ بنیانگذار سازمان ˈمریخ یکˈ در ارتباط با حضور پرشور علاقه مندان سفر و زندگی بر روی سیاره مریخ گفت: ما از استقبال بسیار بالای مردم برای حضور در پروژه آغاز زندگی انسان بر روی سیاره قرمز بسیار شگفت زده شده ایم اما انتخاب افراد از میان دویست هزار نفر داوطلب کار آسانی نیست.

وی گفت: افراد منتخب در مرحله اول باید آزمایش های بسیار دشوار فیزیکی و روان شناسی متفاوت را پشت سر بگذرانند و از میان آنها هشت نفر زن و مرد در لیست نهایی قرار خواهند گرفت.

گفتنی است سازمان ˈمریخ یکˈ درصدد ایجاد یک زندگی دائمی برای انسان ها بر روی سیاره مریخ است.

این سازمان قصد دارد تا پایان سال 2024 میلادی، چهار مرد و چهار زن را بر روی این سیاره مستقر کند. اولین ماموریت این سازمان بدون حضور انسان در سال 2018 میلادی آغاز خواهد شد.

مطالب مرتبط