عبدالله : حزب التحریر شاخه‌ای غیر نظامی گروه‌های تروریستی‌است

عبدالله رییس اجراییه  امروز در نشست شورای وزیران گفته است حزب التحریر در افغانستان فعالیت گسترده دارد و این حزب یک حزب سیاسی نه بلکه یک شاخه غیر نظامی از احزاب تروریستی است  که جوانان را به فعالیت های تروریستی تشویق می‌نماید.

Hizb_ut_tahrir_200709

رییس اجراییه گفته است فعالیت این گروه از نظرنهادهای امنیتی افغانستان به دور نمانده و از  آن نظارت می‌شود اما تاکنون اقدامی در مورد منع فعالیت این گروه نشده است و این حزب فعالیت‌های زیادی را در محیط‌های اکادمیک در میان جوانان داشته است.

گفته می‌شود در مورد فعالیت حزب التحریر، در جلسه شورای وزیران بحث‌های زیادی صورت گرفته است. اما به دلیل این‌که جلسه شورای وزیران از چشم خبرنگاران بدور برگزار می‌شود از جزئیات آن معلومات بیشتر در دست نیست.

حزب التحریر در سال 1953 میلادی توسط شیخ تقی‌الدین ملای فلسطینی تاسیس شد. این حزب باورمند به ایجاد یک خلاف اسلامی در سراسر جهان است و هر کشور یک ولایت این خلافت در نظر گرفته می‌شود.

پیروان این حزب می‌گویند، حزب التحریر در 45 کشور جهان فعالیت دارند.

فعالیت حزب التحریر بعد از سقوط طالبان در سال 2003 میلادی در افغانستان آغاز شده است و به طور غیرقانونی فعالیت دارد. این حزب به طور آزادانه  در دانشگاه‌های افغانستان در میان دانشجویان فعالیت می‌نماید و دارای  نشریه، و بسایت و آدرس فیسبوکی به نام «حزب التحریر افغانستان» می‌باشد.

نگرانی‌ها در مورد فعالیت‌ حزب التحریر در رسانه‌های افغانستان بیش از یک سال می‌شود که از سوی نویسندگان مطرح می‌گردد. اما سخنان داکترعبدالله اولین واکنش و  نگرانی است که سوی یک مقام بلندپایه سیاسی افغانستان در مورد فعالیت این گروه ابراز گردیده است.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. قرار اطلاع موثق احمد ضیا مسعود معاون حکومت داری خوب البته به ضم گفته های ارگ نشینان نه عوام به نسبت متهم بودن در قضیه کابل بانک و افتتاح شهرک هوشمند هنگامیکه جناب رهیس جمهور در سفر بود میخواست ظاهرأ به بهانه مریضی و معاینات عموم صحت خود خارج کشور مسافرت کنداجازه خروج از میدان هواهی کابل داده نشد و از مسافرت ایشان جلوگیری بعمل آمد منتظر انکشافات بعدی در مورد قضیه شهرک هوشمند « چه نام مقبول انتخاب کردند با سوابقش کاملا در تضاد است » هستیم به گفته عوام لنگ یا پای چند نفر از بزرگان ارگ نشینان دور غنی خاندانی در تلک میافتد معاون ثنا عزت یار در حالیکه کار وی نبوده هیچ ارتباط از نگاه وظیفوی بوی ندارد صرف بخاطر تلاش نفس خود هم گوشه ریسمان را هنگام افتتاح شهرگ گرفته بود حتمأ چیزک وعده داده شده ویابه حق رسیده روز بروز اگر معامله پنهانی و سیاسی صورت نگیرد چهرهای جدید نقاب ها از رویشان دور شده سیمای حقیقی شان نمایان میگردد.حاجی صبور