“پاسپورت خود را در پشت درب منازل‌تان به دست بیاورید”

ریاست پاسپورت وزارت امور داخله در همکاری با وزارت مخابرات تکنالوژی و معلوماتی طرح تازه‌یی را برای توزیع پاسپورت به شهروندان کشور روی دست گرفته است.

این طرح که در جریان یک کلیپ ویدیویی معرفی شده، سهولت‌های گسترده‌یی را برای شهروندان کشور ایجاد کرده است.

ریاست پاسپورت می‌گوید، در این طرح متقاضیان فورم را آنلاین خانه‌پری می‌کنند، پس از بایومتریک، تعرفه بانکی را از طریق موبایل پرداخت می‌کنند و سپس پاسپورت خود را از درب منازل شان دریافت خواهند کرد.

در این کلیپ ویدیویی گفته شده، باشنده‌گان کابل از طریق “افغان پُست” پاسپورت خود را دریافت می‌کنند و باشنده‌گان ولایات نیز از نزدیک ترین دفتر افغان پست می‌توانند پاسپورت خود را بگیرند.

سیستم کاری طوری است: متقاضیان فورم را آنلاین خانه پری می‌کنند، سپس ریاست پاسپورت از طریق ایمل یا مسج موبایل زمانی که مراجعه کنند را اعلام می‌کند، سپس متقاضی برای بایومتریک به ریاست حضور یافته و سپس تعرفه بانکی را از طریق موبایل پرداخت می‌کند و در نهایت افغان پست، پاسپورت‌های مردم را به درب منازل شان می‌رساند، البته پاسپورت‌های افرادی که در ولایات زندگی می‌کنند از طریق هوا از مرکز به ولایات ارسال و سپس متقاضیان می‌توانند از نزدیک ترین دفتر افغان پست در ولایت شان پاسپورت خود را دریافت کنند.”

مسوولان ریاست پاسپورت گفته اند که با این طرح به گونه چشم گیر از صف‌های طولانی و ضایع شدن وقت مردم جلوگیری می‌شود.

قرار است به زودی این سیستم در همکاری با وزارت داخله و وزارت مخابرات عملی شود.

مطالب مرتبط