وزیر امور خارجه عربستان دوشنبه برای بررسی روند صلح در افغانستان به پاکستان سفر می کند

ˈسعود الفیصلˈ وزیر امور خارجه عربستان سعودی به منظور گفت وگو با مقام های پاکستانی درباره پیشبرد روند صلح افغانستان، تحولات منطقه ای و روابط دوجانبه؛ سفر رسمی دو روزه ای به اسلام آباد خواهد داشت.

به گزارش افق، رادیو ملی پاکستان روز پنج شنبه 2 جنوری 2014  به نقل از وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد: سعود الفیصل قرار است دوشنبه 6 جنوری با ˈنواز شریفˈ نخست وزیر و ˈممنون حسینˈ رییس جمهوری پاکستان دیدار و درباره گسترش روابط دوجانبه و افزایش همکاریها میان اسلام آباد و ریاض در زمینه های مختلف گفت وگو میکند.

براساس این گزارش، وزیر امور خارجه عربستان به اتفاق یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی از این کشور با مقامات ارشد سیاسی پاکستان درباره پیشبرد روند صلح در افغانستان، وضعیت این کشور پس از خروج نیروهای خارجی و تحولات منطقه ای گفت وگو خواهند کرد.

رادیو ملی پاکستان افزود: پیش بینی می شود در این سفر مقامات اسلام آباد و ریاض درباره موضوع توقف روند گفت وگوهای طالبان (افغانستان) و آمریکا بمنظور کمک به برقراری صلح در افغانستان را نیز مورد بحث و بررسی قرار دهند.

منابع خبری پاکستان امروز گزارش دادند: ˈسعود الفیصلˈ وزیر خارجه عربستان سعودی قرار است 6 جنوری  وارد اسلام آباد شده و ضمن و گفت وگو درباره روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، موضوع پرویز مشرف و محاکمه وی را با مقام های پاکستان مطرح کند.

امروز مشرف رییس جمهوری پیشین پاکستان در راه رفتن به دادگاه به دلیل عارضه قلبی به شفاخانه  نظامی راولپندی منتقل شد و جلسه دادگاهی وی برگزار نشد.

مطالب مرتبط