ناتو به پشتیبانی‌اش از نظامیان افغانستان ادامه می‌دهد

برخی گزارش‌های سری منتشر شده نشان می‌دهد که پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرده اند که این پیمان همچنان به حمایت خود از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد.
A Gurkha of the 2nd Batallion Royal Gurkha Rifles (2RGR) under the ANATT (Afghan National Army Training Team) is pictured training an Afghan soldier in weapons handling skills.
A Gurkha of the 2nd Batallion Royal Gurkha Rifles (2RGR) under the ANATT (Afghan National Army Training Team) is pictured training an Afghan soldier in weapons handling skills.

داپا، یکی از رسانه‌های آلمانی در گزارشی به نقل از دیپلومات‌های ناتو که نخواسته نام شان فاش شود، نگاشته که این پیمان همچنان به تعهدات خود در مورد افغانستان پایبند است.

منبع در گزارش خود نگاشته است که ناتو در جمع آوری و تبادل اطلاعات امنیتی با نظامیان افغانستان بیشتر کمک خواهد کرد.

این مقام‌های ناتو به داپا همچنان گفته اند که به احتمال زیاد آموزگاران نظامی بیشتری در مناطق ناامن افغانستان برای حمایت از نیروهای بومی فرستاده خواهند شد.

حمایت هوایی و تجهیز نظامیان افغانستان نیز در دستور کار پیمان اتلانتیک شمالی قرار دارد.

سخنگوی رسمی ناتو تا اکنون در این مورد ابراز نظر نکرده؛ اما آنچه داپا در مورد آن نگاشته حمایت دوامدار و تعهد ناتو به پشتیانی از نظامیان افغانستان است.

قرار است وضعیت امنیتی افغانستان در نشست وزیر دفاع ناتو که تا چند هفته دیگر برگزار می‌شود نیز بررسی شود.

ده‌ها کشور در چارچوب ناتو در سیزده سال گذشته در افغانستان در برابر طالبان و دیگر شبکه‌های تروریستی جنگیدند و پس از آغاز کار حمایت قاطع، قرار است برخی از این کشور همچنان در کنار افغانستان بمانند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. سران دولت جرمن در شرایط که افغانستان سخت به مشکلات اقتصادی نظامی امنیتی و مداخله کشور نام نهاد پنجابی پاکستان پلید دشمن خاک و مردم ما و بیکاری مواجه است

    دولت جرمن باوجود تقاضای مکرر سران حکومت افغانستان نامردانه دست به اخراج پناجویان افغان ها میزنند. باید سران دولت جرمن یک مرتبه تاریخ خود را بدقت بخوانند در جنگ جرمن ها و شوروی زمان هتلر جرمن ها شکست خورد یک عده زیاد عساکر شکست خورده با عبور از دریا آمو به خاک افغانستان پناهنده شدند گرچه افغانستان یک کشور بیچاره ناتوان از نقطه نظر نظامی در مقابل قوای شوروی سابق بود اما مردمش و دولت وقت افغانستان با غیرت مهمان نواز با شهامت از عساکر جرمن ها با پشانی باز مهمان نوازی کردند در مقابل تقاضا های مکرر و تحدید نظامی قوای انقلابی لیلن راجع به تسلیمی عساکر جرمن جواب منفی دادند مردم و دولت افغانستان همه امکانات که داشتند حاضر با جنگ در مقابل شوروی شدند چرا برای افغان ها بسیار شرم و ننگ است اگر کسی که دشمن مردم و خاک ما نباشد به خانه یک افغان پناه بیاورد وی راهرگز به قیمت جان خود بدشمن تسلیم نمیکند این جزی کلتور پر افتخار افغان ها است.

    اما متاسفانه دولت جرمن در شرایط که مردم سخت به مشکلات گوناگون مواجه است همرای مهاجرین ما نا جوانمردانه درین فصل سرمابرخورد میکنند افغان به امید یک دوست واقعی همه هست وبود خود را فروختن به هزاران مشکل خود را به جرمنی رساندن سران دولت المان باید یک مرتبه تاریخ جنگ المان و شوروی را مکرر بدقت مرور کند در زمانی جنک مردم و دولت افغانستان با عساکر شما چه نوع برخورد انسانی انجام داد و یا مانند سیاست دو دوری شما عمل کرد زمان میگذرد این مشکل تا ابد برای افغانستان نمی ماند امارفتار و عمل نیک و بد درج تاریخ میگردد. حاجی صبور