شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی فرانسه را برای مبارزه با داعش تصویب کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد دیروز (جمعه) قطعنامه‌ای را که از سوی دولت فرانسه، برای مبارزه باداعش تهیه شده بود را تصویب کرد.

151013102818_un_security_council_640x360_ap_nocreditمسوده این قطعنامه از سوی دولت فرانسه پس از حمله گروه داعش در یک هفته پیش در آن کشور که منجر به کشته شدن 130 نفر شد تهیه شده بود و به شورای امنیت سازمان ملل داده شده بود و در آن از دولت‌های عضو سازمان ملل خواسته شده که تلاش‌های برای سرکوبی و جلوگیری از حمله‌های داعش انجام دهند.

فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه گفته است،این قطعنامه برای بسیج ملت‌ها به هدف از بین بردن داعش کمک می‌کند.

 در قطعنامه تصویب شده شورای امنیت سازمان ملل، در مورد به کارگیری نظامی علیه داعش حکم نشده اما سیاست مداران فرانسوی باوردارند که این قطعنامه می‌تواند حمایت‌های سیاسی قابل توجه را برای مبارزه با داعش را به وجود آورد.

در همین مورد متیوریکرافت نماینده بریتانیا در سازمان ملل،گفته است این قطعنامه خطر بزرگ داعش را به رسمیت شناخته است.

اما ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل یاد آورد شده است « این قطعنامه یک درخواست سیاسی برای مبارزه با داعش است ولی مبنای حقوقی برای مقابله با داعش را تغییر نداده است».

قطعنامه پیش نهادی فرانسه، در حالی از سوی شوارای امنیت سازمان ملل تصویب شده که پیش از این قطعنامه روسیه که در آن گفته شده بود دولت‌های عضو سازمان ملل با موافقت دولت روسیه با گروه داعش در آن کشور بجنگند رد شد. دلیل رد آن این بود که دولت بشار اسد با توسل به خشونت به جنگ افراط گرایی مذهبی کمک می‌کند.

مطالب مرتبط