آلمان برای مقابله با شورشیان 120 سرباز را به افغانستان می‌فرستد

آلمان به تازه‌گی اعلام کرده است که یک واحد از نیروهایش را که 120 نفر می‌شود را برای کمک نیروهای امنیتی و مبارزه با شورشیان در افغانستان می‌فرستد. این تصمیم آلمان در نشست کابینه آن کشور گرفته شده است.

آلمان

گفته می‌شود سقوط شهر کندز در یک و نیم ما قبل به دست طالبان، باعث شده است که آلمان در مورد خروج کامل نیروهایش از افغانستان بازنگری کند.

هم‌اکنون در چارچوب ماموریت قاطع ناتو 850 آلمان سرباز در شمال افغانستان وظیفه اجرا می‌نمایند.

پیش از این وزیردفاع آلمان، بعد از سقوط کندز به دست طالبان گفته بود، کشورش در مورد خروج کامل نیروهایش از افغانستان تا ختم سال آینده بازنگری می‌نماید.

رییس جمهور آمریکا یک ماه پیش اعلام کرده بود که بخشی از نیروهای امریکا تاپایان سال 2016 در افغانستان می‌ماند. اما این کشور پیش از آن گفته بود، پیش از پایان سال 2016 تمامی نیروهای آن کشور افغانستان را ترک خواهند کرد و تنها یک واحد از نیروهایش در کابل برای حفاظفت از سفارت آن کشور باقی خواهد می‌ماند.

این درحالی‌است، بعد از ختم ماموریت رزمی ناتو و ایتلاف مبارزه با تروریزم و در افغانستان، نیروهای کشور توانسته که امنیت افغانستان را بگیرد و در برابر نیروهای دشمن مقابله می‌نمایند. اما یک ارزیابی نشان داده که هنوز هم نیروهای افغانستان برای مقابله‌ای همه جانبه با تروریزم و شورشیان نیاز به همکاری دارند.

مطالب مرتبط