محمدی: هویت کسانیکه که در پی ناکام کردن پروسه تصفیه کابلبانک هستند را افشا می کنم

عبدالعلی محمدی، مشاور حقوقی رییس جمهور در مجلس سنا گفته است٬افرادی در پی ناکام کردن پروسه تصفیه کابلبانک و بدنام کردن او هستند.12207733_10153705675656944_1000296763_n (1)

به گزارش افق عبدالعلی محمدی مشاور حقوقی محمد اشرف غنی ریس جمهور کشور امروز در جلسه کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا صحبت می کرد گفته است هویت افرادی که در پی ناکامی پروسه تصفیه کابل بانگ هستند را افشا می کند.
کمیسیون سمع شکایات مشرانو جرگه امروز عبدالعلی محمدی را در مورد اتهامات فساد در رهایی خلیل الله فیروزی از زندان و دریافت رشوه برای سهم دادن او به شهرک هوشمند فرا خوانده بود.

عبدالعلی محمدی می گوید که او هیچ نقشی در سهم دادن خلیل الله فیروزی در ساخت شهرک هوشمند ندارد و آقای فیروزی براساس طرزالعملی که از سوی کابینه تصویب و از سوی رییس جمهوری توشیح شده، تنها به عنوان ناظر تطبیق حکم ریاست جمهور بوده است.

برمبنای مشوره حقوقی اداره تصفیه کابل بانک و بر اساس حسن نیت نسبت به سرعت بخشیدن جمع آوری قرضه های کابل بانک، یک تفاهمنامه همکاری با شرکت نبی زاده وردک و خلیل الله فروزی از طرف وزارت شهر سازی و مسکن به تاریخ ۱۳ عقرب سال روان به امضا رسید.

که پس از جند روز پس از قرار داد میان وزارت شهر سازی و خلیل الله فیروزی رئیس جمهور افغانستان غرض دقت و توجه بیشتر به هدف تطابق این تفاهمنامه با قوانین نافدهء کشور و الزامیت های ناشی از احکام محکمه در خصوص متهمین کابل بانک، دستور بررسی عاجل و همه جانبه تفاهمنامه مذکور را صادر نمود.

خلیل‌الله فیروزی، رییس پیشین هیات عامل کابل بانک در نتیجه بررسی پرونده بحران کابل بانک از سوی دادگاه، به جرم پولشویی و اختلاس به ده سال زندان محکوم شده بود.
او مکلف شد که ۱۳۷ میلیون دالر پول اختلاس شده و مبلغ ۵۹ میلیون دالر بهره آن که در مجموع ۱۹۶ میلیون دالر می‌شود را پرداخت کند.
عبدالعلی محمدی، امروز در کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا گفت، قرارداد که با خلیل الله فیروزی عقد شده از سوی وزارت شهرسازی انجام شده است و او در این قرارداد سهمی ندارد.
او تاکید کرد که وزیر شهرسازی، خطای خود را در عقد این قرار داد به گردن او انداخته است و او در این مورد اسناد دارد.
پس از جنجالی شدن قضیه شهرک هوشمند، وزیر شهرسازی گفت که او به دستور و مکتوب های مکرر مشاور حقوقی رییس جمهوری با خلیل الله فیروزی قرار داد بسته است.
در محفل افتتاح شهرک هوشمند، احمد ضیا مسعود، نماینده با صلاحیت رییس جمهوری در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، سید سعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی، عبدالعلی محمدی، مشاور حقوقی رییس جهموری و خلیل الله فیروزی حضور داشتند.
شماری از اعضای مجلس نمایندگان گفتند که احمد ضبا مسعود و عبدالعلی محمدی برای آزادی خلیل الله فیروزی از زندان و سهم دادن او در ساخت شهرک هوشمند رشوه دریافت کردند.
در اتهامات که شماری از اعضای مجلس بر این دو تن وارد کردند، احمد ضیا مسعود ۲۵ لگ دالر و عبدالعلی محمدی ۱۸ لگ دالر از خلیل الله فیروزی دریافت کرده اند.
زلمی زابلی رییس کمیسیون سمع شکایات امروز گفت که وزیر شهرسازی، احمدضیا مسعود، عبدالعلی محمدی، دادستانی کل و رییس محبس باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند.

محمد اشرف غنی با صدور حکمی وظیفه عبدالعلی محمدی را به حالت تعلیق در اورد٬ اما کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک( هادی صادقی) در صفحه های خود نوشته است نام افرادی چون  احمد ضیا مسعود مشاور ریس جمهور در حکومت داری خوب نیز در لیست رشوت بگیرهای قرار داد میان وزارت شهر سازی و شرکت خلیل الله فیروزی است اما چرا ریس جمهور تنها وظیفه مشاور حقوقی خود را به حالت تعلیق در اورده است؟.

مطالب مرتبط