شرکت برشنا دو قرارداد بزرگ انتقال برق را امضا کرد

مسوولان شرکت برشنا اعلام کرده اند که دو قرارداد بزرگ انتقال برق با شرکت‌های آلمانی و هند امضا کرده اند.

05 May 2012, Kabul Afghanistan: The Northwest Kabul Breshna Sub Station , one of the largest power suppliers to urban Kabul is a recipient of the Emergency Power Rehabilitation Project that is working to supply improved and more reliable supplies of electricity to the city. It is doing this by rehabilitating and expanding city distribution networks; connecting the city grid to the future North East Transmission system to allow for lower cost power from Uzbekistan and rehabilitating a 110kV transmission line from Naghlu to Kabul. Picture by Graham Crouch/World Bankاین اداره در خبرنامه‌یی که به خبرگزاری افق فرستاده نگاشته است که این قرار دادها که نزدیک به هشتادو دو میلیون دالر ارزش دارند، تمدید لین انتقالی ۵۰۰ کیلوات از ترکمنستان به افغانستان، انتقال لین ۲۲۰ کیلوات را از شبرغان به مزار شریف و همچنان ساخت سب استیشن‌های اندخوی و شبرغان را شامل می‌شوند.

در خبرنامه آمده است که این پروژه‌ها از کمک‌های بانک توسعه آسیایی تمویل می‌شود و قرار است تا دو سال دیگر کار آن تکمیل و به بهره برداری سپرده شوند.

بر بنیاد خبرنامه، با انتقال این لین برق بسیاری از چالش‌های شهروندان ولایات شمال و پایتخت حل خواهد شد.

مسوولان شرکت برشنا تاکید می‌ورزند تا پایان سال ۲۰۱۷ کار آین پروژه‌ها تکمیل می‌شود و نیز تلاش‌های این شرکت برای انتقال برق به ولایات غربی و جنوبی کشور جریان دارد.

این دو قرارداد بزرگ در حالی از سوی شرکت برشنا به امضا میرسد که کمبود انرژی برق پس از چهار سال هنوز هم از مشکلات جدی شهروندان کشور است و این چالش با فراه رسیدن فصل زمستان چند برابر می‌شود.

شرکت برشنا به این باور است که بهره برداری این پروژه ها پس از پایان سال دو هزار پانزده،نیازمندی به برق را پایان خواهد داد و چالش های شهروندان کشور نیز برطرف خواهد شد.

مطالب مرتبط