درپیوند بلند شدن پرچم داعش و طالبان 27 دانشجوی پوهنتون ننگرهار بازداشت شدند

مقام‌های ننگرهار خبرداده اند در عملیات کشفی نیروهای پولیس و امنیتی به خوابگاه دانشگاه ننگرهار 27 دانشجو در پیوند به بلند شدن پرچم‌های داعش و طالبان در تظاهراتی که هفته پیش در آن دانشگاه صورت گرفت بازداشت شدند.

n00072834-b1

 عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار گفته است این یک علمیات توسط پولیس و نیروهای امنیت ملی در لیلیه دانشگاه ننگرهار انجام شده است و در نتیجه‌ای آن 27 دانشجویان مظنون بازداشت گردیده اند و دست آورهای دیگری برای روشن شدن هرچه بیشتر موضوع به دست آمده است.

در همین حال ببرک میاخیل رییس پوهنتون ننگرها نیز عملیات کشفی نیروهای امنیتی را در لیلیه دانشگاه ننگرهار تایید کرده و گفته است، دانشجویان بازداشت شده تحت تحقیقات بیشتر قرار دارند.

پیش از این ببرک میاخیل رییس دانشگاه ننگرهار گفته بود که وی از نیروهای امنیتی خواسته که بلند شدن پرچم‌های داعش و طالبان را  در دانشگاه ننگرهار پیگیری کنند.

اما او توضیح داده، دانشجویانی‌ که پرچم داعش را بلند کرده اند نمایندگی از کل دانشگاه ننگرهار و دانشجویانش نمی‌کنند.

دانشجویان پوهنتون ننگرهار هفته‌ای پیش تظاهراتی را به منظور طرح مشکلات لیلیه ای شان انجام دادند. اما در این تظاهرات به طور چشم‌گیر پرچم های داعش و طالبان توسط شماری از دانشجویان بلند شد. این مساله نگرانی‌ها را از وضعیت این دانشگاه و نفوذ گروه‌های طالبان و داعش در میان دانشجویان ننگرهار به وجود آورد. مجلس نمایندگان به طور جدی اعتراض کرد و از حکومت خواستار پیگیری شد، سخنگویان رییس جمهور نیز در کنفرانس‌های خبری شان گفتند؛ بلندشدن پرچم های مخالفان مسلح در دانشگاه ننگرهار مورد پیگرد جدی قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط