محمد اشرف غنی: میراث حاکمیت داری را تغییر می‌دهم

محمد اشرف غنی امروز در نشستی با اشتراک جوانان به نام «جرگه مشورتی عدالت خواهی» که در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود سخنرانی کرد و گفت به جز جوانان کسانی دیگر باور نداشتند که او رییس جمهور افغانستان شود.

اشرف-غنی احمدزی ۰۱۶رییس جمهور گفت کرسی ریاست ریاست جمهور بی‌ثبات است، میراث قدرتی که به من رسیده را به میراث بهتر برای ساختن کشور تغییر می‌دهم.
یاد آورشد تاکنون در دوره زمامداری اش قراردادهای دولتی به دقت انجام شده و شفافیت در آن به وجود آمده و بر اثر آن 5 میلیارد دالر به بودجه ملی افزوده شده است.
او یکبار دیگر از مبارزه با فساد یادآور شد و گفت در افغانستان 16500 نفر دارایی‌ها و زمین‌های ملی را غضب کرده اند و از نزد همه‌ای شان حساب گیری می‌نمایم.
رییس جمهور از نارضایتی‌ها و فشار به حکومتش یاد کرد و گفت از اول گفته بودم به تعادل میان تحول و اصلاحات باور دارم.
رییس جمهور از سربازان امنیتی که برای دفاع از کشور مبارزه می‌کنند قدردانی کرد و گفت همه‌ای جوانان از هر قوم در میان نیروهای امنیتی وجود دارند.
همچنان رییس جمهور گفت دشمنان افغانستان تلاش نمودند که حاکمیت این کشور را پارچه کند اما موفق نشدند ما تلاش می‌کنیم اکثریت مطلق افغانستان حاکمیت مطلق کشور را به دست بگیرد.
اشرف غنی انتقاد جوانان را عامل بیداری‌اش خواند و گفت نیروی انتقادی جوانان او را وادار می‌کند که هر روز برای ساختن کشور کارکند.
در مورد بیکاری گفت برنامه‌ای را برای حل آن در روزهای آینده آغاز می‌کند و تاکنون توجه بیشتر به جوانان داشته و به همین منظور استخدام متقاعدین را بند کرده است.
اشرف غنی تقویت حاکمیت ملی را از مهم ترین برنامه هایش عنوان کرد و گفت در نخست به فکر این است که زیرساخت‌ها را بسازد.

همچنان در مورد فرار جوانان از کشور گفت ما غیر از افغانستان جایی دیگری برای زندگی نداریم، در جنگ کندز کشورهای خارجی و همسایه دروازه‌های شان را به روی ما باز نکردند ما باید کمرهای مان را بسته نماییم تا کشور را بسازیم.
او  تاکید کرد افغانستان دارای منابع فراوان ثروت و زندگی است تا زمانی‌که دیدگاه واحد ملی در کشور به وجود نیاید، نمی‌توانیم از آن بهره مند شویم.

مطالب مرتبط