100 خانواده در مزارشریف از آب آشامیدنی صحی بر خوردار شدند

عدم دسترسی شهروندان کشوردر بیشتر ولایت‌ها به آب آشامیدنی صحی یکی از مشکلات مهم شهروندان کشور است.

0,,3955144_4,00

مسوولان  دفتر جی آی زید آلمان در مزار شریف از ایجاد یک شبکه آبرسانی در شهرک مهاجرین «قالین باف» این شهر خبر می‌دهند.

آقای الکساندر فیرلی، معاون کنسول آلمان در افغانستان با نشر خبرنامه‌ای  گفت که ما امروز بسیار خرسند هستیم که کار ساختمان شبکه آب رسانی تکمیل شد و امروز650 تن به شمول زنان و کودکان از این آب آشامیدنی سالم مستفید شدند.

وی همچنان گفت آب آلوده  سبب بیماری‌های مرگ بار و گوارشی برای زنان وکودکان می‌شود، امروز ما با ایجاد این شبکه آب رسانی از مصاب 650 تن به بیماری‌ها جلوگیری کردیم.

 برنامه آب رسانی صحی برای باشندگان شهرک «قالین‌باف» توسط دفتر جی‌آی زید(GIZ) اجرا شده  است.

حاجی غیاث، یکی از بزرگان محل در «شهرک قالین‌باف» گفت در گذشته ما فاصله‌های زیادی راه می‌‌رفتیم تا آب آشامیدنی خود را تأمین کنیم،اما حالا با حفر چاه عمیق و شبکه آب رسانی به آب آشامیدنی سالم دست رسی یافتیم.

 وی همچنان گفت که ما از کشور آلمان برای ایجاد این شبکه آبرسانی قدردانی می‌کنیم و از مقام‌های محلی بلخ خواهان فراهم کردن سهولت‌های اجتماعی بیشتر در این شهرک هستیم.

پیش از این باشندگان شهرک قالین‌باف مجبور بودند تا آب آشامیدنی خود را خریداری کنند یا هم از محل‌های ببرند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. تجربه نشان میدهد امریکاعلاقه مند نیست دولت افغانستان را با تجهیزات مدرن هواهی و دافع هواهی اکمال کند اگر می خواست مدت چهارده سال وقت زیاد بود نیرو هایش عملا در افغانستان حضور فعال داشت.

    همیش طرف چشم پاکستان نگاه میکند گرچه با ما پیمان امنیتی امضا کرده کاری عملی درک ندارد همسایه های ما خوب خود را مجهز کردن تنها کشور ما در گرداب نیمه غرق جابجا مانده. امریکا به هیچ صورت آرزو ندارد تروریست ها از جمله داعش نیست ونابود شود اگر حقیقتأ امریکا بخواهد زایشگاه داعش گروپ حقانی تروریست بین المللی در پاکستان فعال است در آنجا توسط پنجابی شتشوی مغزی و دیگر درس های وحشی گری جنایت را می آموزندو با کمک مالی سعودی قطر و کویت تمویل در هر کشور به خاطر تخریب این درنده های حیوان صفت صادر میشوند کشور ما ازین دوستی نیم بند امریکا تاوان مالی و جانی زیادی متحمل شد.

    بهتر است دولت مردان ما موضوع تجیهز قوای هواهی طور روشن با امریکا یکطرفه کند با مردم آشکارا در میان بگذارد دوستی نیم بند مذبذب بدرد ما نمیخورد.
    درغیر آن با شوروی پیمان امنیتی امضا کرد مانند سوریه در ظرف یکماه پوتین داعش و دیگر گروپ تروریستی وحشی را مانند پخته باد باد میکند با هند دوست توانمند صادق افغانستان پیمان امنیتی امضا شده پاکستان رادر موقع ضرورت سرجایش می نشاند. حاجی صبور