بعد از حمله طالبان به کندز، خبرنگاران زن خانه نشین شدند

ولایت کندز در شمال شرق کشوری، از ولایت هایی است که  علاقمندی زنان این ولایت برای کار درسانه ها افزایش یافته بود، اما حمله طالبان به  کندز خبرنگارن زن را مجبور به ترک وظیفه‌ و خانه نیشین کردند.

12231565_924271527658035_1938627543_nمقام‌های محلی کندز می‌گویند، فعالیت زنان بعد از سقوط این ولایت به دست طالبان محدود شده است.

عبیدالله نیازی رییس اداره اطلاعات و فرهنگ کندز در این مورد گفته  درحال حاضر 40 خبرنگار زن بعداز سقوط کندز به دست طالبان،خانه نیشین شده و نمی توانند کارهای رسانه‌ای نمایند.

زرغونه حسن یکی از 40 بانوی خبرنگار و مسوول رادیو کیهان  در ولایت کندز است. او می‌گوید که بعد از ورود طالبان به شهر کندز، همه همکارانم فرار کردند و درخانه‌هایشان پنهان شدند و صدای رسانه ها دراین ولایت خاموش شد.

زرغونه حسن گفت تمام وسایل رسانه‌های محلی از سوی طالبان تخریب شده ومقداری از وسایل  این رسانه ها به سرقت برده شده است.

در همین حال عبدالله نیازی می گوید  در ولایت کندز هشت رادیو و سه تلویزیون به شمول رادیو وتلویزیون دولتی فعالیت داشتند. اما  درحال حاضر پخش برنامه‌های این رسانه‌ها کاملا متوقف شده ‌است.

در ولایت کندز 80  خبرنگار  در رسانه‌های محلی و بین المللی مصروف کار بودند که 40 تن آنها خبرنگار زن بودند.

 شهرکندز سه روز درتحت کنترول گروه طالبان بود و بعد از سه روز نیروهای دولتی کنترول این شهر را به دست گرفتند و طالبان را از این شهر عقب راندند.

مطالب مرتبط